Goodyear prichádza s ďalším novým riešením

18 apríla 2016, 15:06

Spoločnosť Goodyear prichádza s ďalším unikátnym riešením a uvádza na trh nákladné pneumatiky s celkom novým rozmerom: nízkoprofilové pneumatiky Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5. Popredný svetový výrobca pneumatík súčasne rozširuje sortiment aj o ďalšiu nízkoprofilovú pneumatiku Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5.

Obe nové verzie nákladných pneumatík Goodyear optimalizovaných pre vysoký kilometrový prebeh by mali hrať zásadnú rolu pri ďalšom zvyšovaní efektívnosti vozových parkov, pretože umožnia prevádzku vozidiel s návesmi s prepravným objemom viac ako 100 m3. Nové nízkoprofilové nákladné pneumatiky sú výsledkom spolupráce s popredným výrobcom nákladných vozidiel DAF pri vývoji špeciálnych nízkoložných ťahačov. Spočiatku budú na trhu ako originálna výbava jeho nízkoložných ťahačov DAF CF a DAF XF.


Nové pneumatiky nesú označenie Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5 a Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5. Rozmer 375/45R22.5 je v odvetví celkom nový a Európska technická organizácia pre pneumatiky a ráfiky (European Tyre and Rim Technical Organisation; ETRTO) ho len nedávno pridala na oficiálny zoznam povolených rozmerov. Obe nízkoprofilové nákladné pneumatiky predstavujú dôležitý krok pre celé odvetvie nákladnej dopravy, ktoré sa trvalo snaží o zvyšovanie ukazovateľov prepravenej hmotnosti na kilometer pri dodržaní stanovených výškových limitov pre cestné vozidlá. Aby sa mohla zvýšiť nákladová kapacita nad 100 m3, mnoho dopravcov sa spolieha na návesy Megatrailer s vnútornou výškou tri metre. Nová kombinácia pneumatík môže vyriešiť tieto problémy, ktoré prevádzku takých návesov často sťažujú, alebo úplne znemožňujú. Ide o ďalší príklad toho, že Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a stále prichádza s novými nezvyklými riešeniami.


Nová pneumatika KMAX D na hnanú pneumatiku znižuje výšku hornej hrany podvozku a sedla návesu o 5 až 6 centimetrov na 91 centimetrov, zatiaľ čo KMAX S na riadenú nápravu znižuje výšku prednej nápravy asi o 2 až 3 centimetre . Umožňuje to udržiavať dostatočnú medzeru medzi ťahačom a návesom pri manévrovaní s vozidlom. Aj pri maximálnej výške vozidla 4 metre tak možno využívať návesy s vnútornou výškou 3 metre, ktoré umožňujú prepravný objem nad 100 m3 a maximálne zvyšujú efektívnosť prepravy. Nové pneumatiky dovoľujú zaťaženie 8,0, resp. 11,6 ton na nápravu a sú alternatívou pneumatík 355/50R22.5 na riadenú a 295/55R22.5 na hnanú nápravu. Spočiatku ich bude Goodyear dodávať ako originálnu výbavu len spoločnosti DAF a neskôr i ako popredajné náhrady.


Vývoj nových pneumatík, vzhľadom na kombináciu nízkeho profilu a vysokého záťažového indexu, predstavoval značný technický problém. Aby ho Goodyear zvládol, musel využiť kombináciu najrôznejších nových postupov a technológií. Zahŕňajú napríklad zladenie šírky ramenných rebier plášťa pneumatiky KMAX S na riadenú nápravu s geometriou a zaradením priečnych drážok. Goodyear pre novú pneumatiku zvolil šesťrebrový dezén a patrične upravil rebrá IntelliMax (horizontálne prepojené obvodové rebrá). Špecifické úpravy realizoval aj v prípade smerového dezénu behúňa v tvare písmena „V“ pneumatík KMAX D pre hnanú nápravu. Konštrukcia pneumatík pre riadenú i pre hnanú nápravu ďalej zahŕňa technológiu prekladaných pásov. Technológiu prekladaných pásov – inovatívne zosilnenie pásu v oblasti koruny pneumatiky si Goodyear nechal patentovať. Vďaka nej pneumatika zvláda vyššie zaťaženie a opotrebováva sa rovnomerne, čo zvyšuje jej kilometrový prebeh.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!