Dunlop uvádza na trh nový rad cestných pneumatík

18 mája 2016, 8:19

Dunlop uvádza na trh celkom nový rad nákladných pneumatík, ktoré ponúkajú lepšiu univerzálnu výkonnosť ako predchádzajúce pneumatiky.

Nový cestný rad zahŕňa pneumatiky SP346 na riadenú nápravu, SP446 na hnanú nápravu a na návesovú SP246. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou  ponúkajú nielen o 10% vyšší kilometrový prebeh  a hospodárnejšiu spotrebu , ale naviac vyhovujú aj na prevádzku v zimných podmienkach. V prípade pneumatík na riadenú a hnanú nápravu spĺňajú prísne požiadavky Európskej únie na zimné nákladné pneumatiky označené symbolom hory s trojitým vrcholom a so symbolom snehovej vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), celý rad potom vyhovuje podmienkam označenia M+S. Uplatnenie nového radu cestných nákladných pneumatík Dunlop v diaľkovej i v regionálnej doprave v lete i počas zimy uľahčuje správcom vozových parkov prácu, pretože vozidlá, ktoré sú nimi vybavené, sú v každom okamihu vždy pripravené na hocijakú úlohu.

Nový prémiový rad nákladných pneumatík je určený pre flotily prevádzkované vo všetkých oblastiach cestnej dopravy: v prípade rozvozu ponúka až o 10% vyšší kilometrový prebeh, v prípade diaľkovej dopravy zasa nízku spotrebu paliva. Navyše, nový rad cestných pneumatík Dunlop zabezpečuje i zachovanie mobility v zimných podmienkach. Pneumatiky na riadenú a hnanú nápravu spĺňajú prísne požiadavky Európskej únie na zimné nákladné pneumatiky označené symbolom hory s trojitým vrcholom a symbolom snehovej vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF) a celý rad potom vyhovuje podmienkam označení M+S. Nový rad vďaka tomu plní legislatívne normy vo všetkých európskych krajinách, pretože pneumatiky na riadenú a hnanú nápravu sú hodnotené ako M+S a homologované podľa 3PMSF.

Nový rad pneumatík Dunlop zaručuje vysoký kilometrový výkon a nízku spotrebu, je schopný jazdy v lete i v zime, v diaľkovej i v regionálnej doprave, čo ju odlišuje od všetkých predchádzajúcich pneumatík.“ povedal Michel Rzonzef, viceprezident obchodnej jednotky nákladných pneumatík Goodyear v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „Nové pneumatiky zbavujú starostí dopravcov, ktorí potrebujú pneumatiky vyznačujúce sa rovnováhou medzi vysokým kilometrovým prebehom a nízkou spotrebou pohonných hmôt. Investíciou do nich si môžu zabezpečiť nízke celkové náklady na vlastníctvo vozidiel. Dodatočnou výhodou nových pneumatík je dobrá výkonnosť v zimnom období, vďaka ktorej sa nemôže stať, aby vozidlo v dôsledku nepredvídateľnej zmeny počasia niekde zostalo stáť. S pneumatikami SP346, SP446 a SP246 sú tak ich kamióny vždy pripravené vyraziť a splniť akúkoľvek úlohu.”

Dunlop SP346 na riadenú nápravu
Nová pneumatika Dunlop SP346 na riadenú nápravu ponúka vyšší kilometrový prebeh a nižšiu spotrebu paliva ako predchádzajúci model SP344, navyše, s vynikajúcou ovládateľnosťou za akýchkoľvek podmienok. Vďaka inovatívnemu dezénu behúňa spĺňa prísne požiadavky Európskej únie na homologizáciu zimných nákladných pneumatík a podmienky na označenie M+S. V tomto smere sú kľúčové priečne drážky, hlbšie ako doteraz na SP344. Hlbšie drážky zvyšujú pružnosť blokov behúňa, ktoré tak môžu lepšie stláčať sneh. Dezén priečnych drážok a ich vzájomný odstup boli navrhnuté s cieľom dosiahnuť nízke opotrebovanie, ale i dobrú výkonnosť v zime a pokiaľ možno i čo najvyššiu priľnavosť na mokrej vozovke. Pneumatika sa opotrebúva tak, aby dezén behúňa zostal funkčný počas celého života pneumatiky až do okamihu, keď je pneumatika zrelá na protektorovanie. Aby naďalej rozšíril možnosti nasadenia vozidiel, Dunlop novú pneumatiku SP346 na riadenú nápravu v niektorých rozmeroch dodáva i vo verzii High Load pre vyššie zaťaženie. Pneumatiky na riadenú nápravu v tomto podaní pomáhajú kompenzovať vyššie zaťaženie prednej nápravy vďaka dodatočnému vybaveniu, ktoré vyžadujú požiadavky normy Euro VI.

Dunlop SP446 na hnanú nápravu
Rovnako, ako pneumatiky na riadenú nápravu, ponúka Dunlop SP446 i na hnanú nápravu vyšší kilometrový prebeh a nižšiu spotrebu paliva ako predchádzajúci model SP444. Súčasne poskytuje vynikajúcu trakciu vo všetkých podmienkach. Kľúčovým prvkom, ktorý zvyšuje výkonnosť, je kvapkový tvar priečnych drážok. Špeciálny kvapôčkový dezén jednak pomáha splniť požiadavky na označenie M+S a 3PMSF, súčasne však znižuje aj zaťaženie v oblasti dna drážok. Okrem toho taký tvar priečnych drážok zvyšuje i pevnosť a odolnosť pneumatiky, čo je žiaduce najmä v podmienkach regionálneho rozvozu. Rozmer blokov behúňa a šírka drážok boli navrhnuté tak, aby lepšie rozložili tuhosť behúňa a prispeli tak ku zvýšeniu kilometrového prebehu a k zvýšeniu priľnavosti na mokrom povrchu.

Ďalším novým prvkom je zloženie behúňa z dvoch rôznych vrstiev – Dual Layer Technology. Zatiaľ čo vonkajšia vrstva behúňa je vysoko odolná voči abrázii, vnútorná vrstva znižuje valivý odpor vďaka obmedzenému sklonu k hysterézii. Výsledkom je vyšší kilometrový prebeh a – v dôsledku nízkeho valivého odporu behom celej životnosti pneumatiky – rovnako úspora paliva. K vyššiemu kilometrovému prebehu – a súčasne aj ku zníženiu prevádzkovej hlučnosti – ďalej prispieva dezén behúňa v tvare písmena V. Segmenty behúňa sa vďaka tejto konštrukcii pri jazde aktivujú postupne, čo znižuje vonkajší hluk. Zvýšenie kilometrového prebehu je ďalej dané širším behúňom a vyšším pomerom netto-brutto: oba umožnili zvýšiť objem gumy bez toho, aby to ovplyvnilo rozloženie tuhosti naprieč segmentami dezénu. Spojovacie mostíky zvyšujú tuhosť behúňa a obmedzujú vertikálny pokles segmentov pri jazde. Rovnako ako pneumatika SP346 pre riadenú nápravu, vykazuje i SP446 pre hnanú nápravu vysokú priľnavosť počas celej svojej životnosti až do okamihu protektorovania.

Dunlop SP246 na náves
Nové pneumatiky Dunlop SP246 na náves s označením M+S, ktoré doplnia úplne nové SP346 a SP446, uvedie Dunlop na trh neskôr v priebehu roka. Bude ich vyrábať v rozmeroch 385/55R22.5 160 (158) a 385/65R22.5 164 (158) HL; v druhom prípade ide o verziu High Load pre vysoké zaťaženie s nosnosťou 10 ton na nápravu, ktorá umožňuje zvýšiť užitočný náklad a prispieva tak k zvyšovaniu efektívnosti dopravcu.

Protektory Dunlop TreadMax Premium MoldCure
Všetky nové pneumatiky Dunlop sú protektorovateľné a možno ich prerezávať, obe možnosti dopravcom umožňujú ešte viac znižovať prevádzkové náklady. Súbežne s predstavením všetkých nových pneumatík Dunlop uvádza na trh i prémiovú technológiu protektorovania za tepla Dunlop TreadMax SP446. Dunlop TreadMax SP246 ju bude nasledovať v ďalšom priebehu tohto roka.
Nový rad cestných nákladných pneumatík Dunlop a možnosti protektorovania za tepla TreadMax predstavujú vynikajúce riešenie pre všetky dopravné spoločnosti, ktoré prevádzkujú regionálnu i diaľkovú dopravu a snažia sa o optimalizáciu celkových nákladov na vlastníctvo vozidiel. Vďaka všetkým ekonomickým a prevádzkovým prednostiam a aj vysokej všestrannosti zahrňujúcej prispôsobenie sa zimnej prevádzke sú flotily s novými pneumatikami SP346, SP446 a SP246 vždy pripravené na ďalšiu úlohu.

Rozmery a termín uvedenia do predaja

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!