IVECO nadviazalo na dve úspešné akcie v Českej republike, kde si klienti mohli vyskúšať, ako ľahko sa aj v náročných prevádzkových podmienkach jazdí s vozidlami Daily Hi-Matic vybavenými 8-stupňovou automatickou prevodovkou a 1. júna pripravilo podobnú príťažlivú prezentáciu pre zákazníkov na Slovensku.
Účastníci podujatia „Daily do kopca“ sa stretli v Kolibe Stráže nad Zvolenom – tam bol hlavný stan akcie aj štart i cieľ skúšobných jázd. Trasa merala 17,2 km, pričom kľúčovým testovacím úsekom bola cesta do obce Ostrá Lúka, na ktorej sa pravidelne konajú jedny z pretekov seriálu majstrovstiev Slovenska automobilov do vrchu. Ponúka takmer 3 kilometre serpentín – dovedna 13 zákrut, pričom prevýšenie medzi štartom a cieľom je 160 m, resp. priemerné stúpanie 6,4 %.
Pre zákazníkov boli pripravené vozidlá IVECO Daily s prevodovkou Hi-Matic a na bezprostredné porovnanie tiež jeden furgon Daily s manuálnou prevodovkou. „Chceme, aby Daily Hi-Matic spoznalo čo najviac našich klientov. Sme totiž presvedčení, že je to skvelý produkt a kde inde by lepšie predviedol svoj potenciál než na ceste do kopca plnej zákrut?“ vysvetľuje pointu akcie Klára Rylichová, manažérka marketingu IVECO pre Českú republiku a Slovenskú republiku. „Aby sme uspokojili veľký počet záujemcov o testovanie, pripravili sme tri furgony s prevodovkou Hi-Matic, na porovnanie aj jedno Daily s manuálne ovládanou 6-stupňovou prevodovkou a na statickú prezentáciu sme doviezli Daily Hi-Matic vo verzii valník s plachtou. Vozidlá mali naloženú záťaž medzi 300 a 500 kg,“ dodáva.
Osemstupňová automatická prevodovka Daily Hi-Matic pracujovala v stúpajúcich serpentínach takmer nebadane. Funguje hladko, presne, pričom dynamika vozidla zásluhou meniča momentu a rýchleho preraďovania je pozoruhodná. Prenos krútiaceho momentu na poháňané kolesá sa totiž preruší vždy len na okamih – zmena prevodového stupňa trvá menej ako 0,2 sekundy. To nedokáže žiaden vodič. Navyše softvér maximálne efektívne využíval potenciál trojlitrového motora v testovaných vozidlách, ktorý má výkonové modifikácie 150 k, 180 k alebo 205 k a podľa verzie dosahuje maximálny krútiaci moment až 430 Nm pri 1250 otáčkach za minútu.
Dizajnéri dali ovládacej páke automatickej prevodovky originálny ergonomický tvar vrátane ergonomickej pozície a oranžového podsvietenie písmen označujúcich jednotlivé pracovné režimy. Vodič má na výber mód Power, Eco alebo manuálne ovládanie. V automatickom režime adaptívna stratégia preraďovaní ASIS rešpektuje zaťaženie vozidla a štýl jazdy.
záťaž, 13 júna 2017, 8:16 0 0
záťaž medzi 300 a 500kg? nebuďte smiešny .. mali ste ich naložiť 100 až 200kg pod maximálnu nosnosť, pretože tak budú asi najčastejšie jazdiť a potom by sa ukázalo ...
Odpoveď