„IVECO Daily do kopca“ na Slovensku

, 6 júna 2017, 14:14

IVECO nadviazalo na dve úspešné akcie v Českej republike, kde si klienti mohli vyskúšať, ako ľahko sa aj v náročných prevádzkových podmienkach jazdí s vozidlami Daily Hi-Matic vybavenými 8-stupňovou automatickou prevodovkou a 1. júna pripravilo podobnú príťažlivú prezentáciu pre zákazníkov na Slovensku.

Účastníci podujatia „Daily do kopca“ sa stretli v Kolibe Stráže nad Zvolenom – tam bol hlavný stan akcie aj štart i cieľ skúšobných jázd. Trasa merala 17,2 km, pričom kľúčovým testovacím úsekom bola cesta do obce Ostrá Lúka, na ktorej sa pravidelne konajú jedny z pretekov seriálu majstrovstiev Slovenska automobilov do vrchu. Ponúka takmer 3 kilometre serpentín – dovedna 13 zákrut, pričom prevýšenie medzi štartom a cieľom je 160 m, resp. priemerné stúpanie 6,4 %.

Pre zákazníkov boli pripravené vozidlá IVECO Daily s prevodovkou Hi-Matic a na bezprostredné porovnanie tiež jeden furgon Daily s manuálnou prevodovkou. „Chceme, aby Daily Hi-Matic spoznalo čo najviac našich klientov. Sme totiž presvedčení, že je to skvelý produkt a kde inde by lepšie predviedol svoj potenciál než na ceste do kopca plnej zákrut?“ vysvetľuje pointu akcie Klára Rylichová, manažérka marketingu IVECO pre Českú republiku a Slovenskú republiku. „Aby sme uspokojili veľký počet záujemcov o testovanie, pripravili sme tri furgony s prevodovkou Hi-Matic, na porovnanie aj jedno Daily s manuálne ovládanou 6-stupňovou prevodovkou a na statickú prezentáciu sme doviezli Daily Hi-Matic vo verzii valník s plachtou. Vozidlá mali naloženú záťaž medzi 300 a 500 kg,“ dodáva.

Osemstupňová automatická prevodovka Daily Hi-Matic pracujovala v stúpajúcich serpentínach takmer nebadane. Funguje hladko, presne, pričom dynamika vozidla zásluhou meniča momentu a rýchleho preraďovania je pozoruhodná. Prenos krútiaceho momentu na poháňané kolesá sa totiž preruší vždy len na okamih – zmena prevodového stupňa trvá menej ako 0,2 sekundy. To nedokáže žiaden vodič. Navyše softvér maximálne efektívne využíval potenciál trojlitrového motora v testovaných vozidlách, ktorý má výkonové modifikácie 150 k, 180 k alebo 205 k a podľa verzie dosahuje maximálny krútiaci moment až 430 Nm pri 1250 otáčkach za minútu.

Dizajnéri dali ovládacej páke automatickej prevodovky originálny ergonomický tvar vrátane ergonomickej pozície a oranžového podsvietenie písmen označujúcich jednotlivé pracovné režimy. Vodič má na výber mód Power, Eco alebo manuálne ovládanie. V automatickom režime adaptívna stratégia preraďovaní ASIS rešpektuje zaťaženie vozidla a štýl jazdy.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Značka IVECO zdvojnásobila svoju prítomnosť na Európskom pohári ťahačov 2017
Značka IVECO zdvojnásobila svoju prítomnosť na Európskom pohári ťahačov 2017

Značka IVECO má na Európskom pohári ťahačov FIA 2017 dvojnásobné zastúpenie. Team Schwabentruck reprezentuje značku IVECO už osem rokov a v tomto roku sa s pretekárskym vozidlom Stralis rozhodol súťažiť aj Team Hahn, majster šampionátu z roku 2016, ktorý bude v roku 2017 obhajovať titul s vozidlom IVECO.

Závod značky IVECO v Madride dosiahol zlatú úroveň v rámci programu World Class Manufacturing
Závod značky IVECO v Madride dosiahol zlatú úroveň v rámci programu World Class Manufacturing

Závod značky IVECO v španielskom Madride je prvým výrobným závodom skupiny CNH Industrial, ktorému sa podarilo dosiahnuť zlatú úroveň v programe World Class Manufacturing (WCM) – jeden z najvyšších svetových štandardov výrobného priemyslu pre integrované riadenie výrobných závodov a procesov. Vďaka tomuto úspechu je závod odteraz najvyššie hodnotená prevádzka z hľadiska dokonalosti výroby spomedzi 64 prevádzok […]

SKF je OE dodávateľom kolesových ložísk pre Iveco
SKF je OE dodávateľom kolesových ložísk pre Iveco

SKF prináša inovatývnu sériu ložísk vyvinutých technológiemi pre nízke trenie. Pre vyššie uvedené aplikácie akurát ponúká kompletné riešenie pre zadné nápravy v OE aj pre aftermarket. V spoluprácii s Iveco SKF vyvinulo ložisko obsiahnuté v sade VKBA 5460.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

záťaž, 13 júna 2017, 8:16 0 0

záťaž medzi 300 a 500kg? nebuďte smiešny .. mali ste ich naložiť 100 až 200kg pod maximálnu nosnosť, pretože tak budú asi najčastejšie jazdiť a potom by sa ukázalo ...

Odpoveď