Kompletný program tesnenia značky Elring – Das Original: Motory Mercedes-Benz OM934 a OM936

30 júna 2022, 14:34

Už v roku 1998 pri predstavení prvého vozu Atego s motorom OM904 resp. OM906 bola spoločnosť ElringKlinger sériovým dodávateľom množstva tesnení. V prvých rokoch sa pre utesnenie hlavy valcov ešte používali tesnenia s kovovými vrstvami. V dôsledku rastúceho výkonu a vyšších nárokov na trvanlivosť sa prešlo na kovovú elastomérnu techniku. Takto to ostalo až do dnešného dňa a je tiež jedinou možnosťou pre trvalé utesnenie dnes používaných motorov.

Výzvy

Pri uvedení druhej generácie vozov Atego na trh v roku 2013 vzrástli požiadavky na tesnenia motorov, špeciálne v oblasti hlavy valcov. Aby bola daná možnosť ovládania zapaľovacieho tlaku, ktorý vzrástol na 200 bar, vstrekovacieho tlaku až 2400 bar a z toho vyplývajúcej hladiny výkonu pri 4-valcovom motore 170 kW (231 PS) a tiež uťahovacieho momentu 900 Nm, museli byť zavedené rôzne opatrenia.

Okolo spaľovacieho priestoru je usporiadaných 6 skrutiek hlavy valcov, ktoré môžu zachytiť enormné sily, teda celkom 18 skrutiek. V porovnaní: OM 904 mal len 10 skrutiek hlavy valcov. Ďalším opatrením bolo prevzatie krúžku spaľovacieho priestoru k utesneniu spaľovacieho priestoru, ktorý sa osvedčil pri prechádzajúcich modeloch a ktorý má profilovanú výšku a je laserovo zváraný. Pre motory OM934 resp. OM936 bol však potrebný jeho ďalší vývoj. Krúžok spaľovacieho priestoru má teraz 16 rôznych výškových úrovní, na každom jednotlivom krúžku a k tomu v rozsahu mikrometrov. Veľkou prednosťou tejto techniky je tiež to, že deformácie spaľovacieho priestoru pri dotiahnutí skrutiek hlavy valcov je tak možné v podstate vyrovnať. Vďaka celej tejto technike je tiež možné ovládanie vznikajúcich vibrácií tesniacej medzery tak, že tieto vibrácie prakticky nemajú škodlivý vplyv na celé tesnenie hlavy valcov. Pre utesnenie motorového oleja a chladiacej kvapalina bol vyvinutý špeciálny fluorokarbónový kaučuk, ktorý je odolný voči vysokým teplotám a ktorý sa vyznačuje tiež vynikajúcou odolnosťou proti starnutiu.

727.451 – Tesnenie hlavy valcov OM934

Toto svetovo ojedinelé tesnenie hlavy valcov si vyžaduje tiež vynikajúce know-how pri výrobe tesnení. Výroba prebieha obdivuhodným spôsobom v materskom závode Dettingen Erms v južnom Nemecku.

Výroba v materskom závode Dettingen a. d. Erms

Tesnenia hlavy valcov a tiež všetky ďalšie tesnenia sú koncipované tak, aby vynikajúcim spôsobom fungovali tiež v plynovom motore M936 G a mohli byť prevádzkované tiež so syntetickými palivami.

Okrem toho boli tieto motory na trh uvedené ako Detroit Diesel DD5 a DD8 v Severnej Amerike a používajú sa tam vo vozoch Freightliner Trucks.

Kompletný program tesnení

Súčasne s rastúcou potrebou motorových tesnení na trhu s náhradnými dielmi pre oba motory OM934 a OM936 je ponuka tesnení a sád tesnení teraz kompletná. Okrem štandardne ponúkaných sád je v ponuke niekoľko ďalších, ktoré uľahčia prácu v dielni.

Ide napríklad o sadu tesnení pre vodné čerpadlo.

872.620 – Sada tesnení pre vodné čerpadlo

Všetky ponúkané sady tesnení a jednotlivé tesnenia je možné jednoducho identifikovať na základe schematických výkresov v katalógu Elring. Ďalšou možnosťou je priame stiahnutie súboru Pdf z domovskej stránky Elring. V katalógu online ďalej nájdete obrázky produktov s vysokým rozlíšením.

Množstvo schematických výkresov nájdete na stránkach a v katalógoch spoločnosti Elring
822.520 Sada tesnení hlavy valcov s tesnením drieku ventilu

Viac informácií nájdete na webovej stránke spoločnosti Elring.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!