Bosch umiestnil hlasového asistenta za volant

8 januára 2018, 18:08

Hlasoví asistenti prebrali vedúcu pozíciu v ovládaní inteligentných domácností, osvetlenia či vysávača a Bosch práve teraz umiestnil hlasového asistenta aj za volant. Novo vyvinutá technológia oslobodzuje vodičov od rôznych rozptýlení a pomáha im lepšie sa sústrediť na jazdu.

Bosch hlasový asistent

„Som Casey, tvoj nový pasažier. Môžeme začať?“ Takto vás už v blízkej budúcnosti môže privítať vaše auto. Asistent, ktorý reaguje na meno „Casey“, keď si prvý krát sadnete do auta, robí jazdu bezpečnejšou a komfortnejšou. Podľa štúdie Allianz Center pre technológiu sú nemeckí šoféri často rozptýlení, keď napríklad nastavujú klimatizáciu, odpovedajú na telefonát alebo prispôsobujú navigačné menu. A práve takéto rozptýlenie je najčastejšou príčinou dopravných nehôd.

„Keď si šoféri sadnú do moderného auta, môžu sa cítiť ako piloti lietadla – tlačidlá, obrazovky, mätúce navigačné menu a množstvo iných kategórií. Namiesto toho ukončil Bosch chaos s tlačidlami v kokpite. Zmenili sme hlasového asistenta na pasažiera,“ hovorí Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH.

Reaguje na každé slovo – dokonca aj offline
Funkcie hlasových príkazov v minulosti neponúkali až takú pomoc. Často boli štruktúrované len ako jedna z možností v ponuke. Šofér si musel túto možnosť zapamätať a prečítať si požadované príkazy z displeja, čo zvyšovalo jeho nepozornosť. „Povedzte, čo chcete, a to akýmkoľvek spôsobom – Bosch umiestnil hlasového asistenta do auta, ktorý šoférovi rozumie ako ktorákoľvek iná osoba,“ uvádza Hoheisel.

Systém rozpoznania hlasu rozumie prirodzene štruktúrovaným vetám a dokonca rozumie aj prízvukom či rôznym dialektom – a to vo viac než 30 krajinách po celom svete.

Hlasový asistent Bosch tiež nepotrebuje žiadne externé dátové pripojenie. Systém infotainmentu v aute preberá zodpovednosť za výpočty, pričom neposiela žiadne dáta do cloudu. Casey so šoférom zostáva aj v tuneloch, na miestach so slabým pokrytím mobilnej siete a dokonca aj v štátoch, kde je inteligentný telefón úplne offline.

Reaguje na akékoľvek meno
Konverzácia v aute sa môže stať ešte osobnejšou, keď šofér „pokrstí“ hlasového asistenta menom podľa svojho výberu. Dni, kedy hlasové príkazy reagovali iba na presne zadaný názov od výrobcu, sú už nenávratne preč. Nezáleží na tom, či sa hlasový asistent volá „Casey“, „Michael“ alebo „Linda“, systém rozpoznávania hlasu od spoločnosti Bosch rozumie a hovorí 30 rôznymi jazykmi, pričom disponuje až 44 ženskými a 9 mužskými hlasmi.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!