Bosch – Budúcnosť parkovania

25 apríla 2016, 10:10

Bosch sa chystá ohromiť trh svojimi revolučnými myšlienkami.

Bosch vstupuje ponukou parkovacích technológií a služieb na úplne nový trh. Pritom sa dodávateľ technológií a služieb drží štandardizovaného prístupu: Bosch zjednodušuje hľadanie parkovacích miest a postupne automatizuje parkovací proces. „Mobilita zajtrajška začína už dnes – inteligentným parkovaním,“ hovorí k významu technológie Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva Robert Bosch GmbH. Medzi potenciálnych zákazníkov parkovacích riešení Bosch sa radia výrobcovia vozidiel a prevádzkovatelia garáží, rovnako ako mestá a obce na celom svete. Spoločnosť už dosiahla v tejto oblasti významné úspechy, najmä so svojimi systémami pre automatizované parkovanie a riadenie; tento pokrok taktiež posúva Bosch smerom k dôležitému míľniku v tomto roku. „V roku 2016 prekročia naše tržby za asistenčné systémy jednu miliardu eur,“ hovorí Hoheisel. Na celom svete pracuje na vývoji asistenčných systémov a systémov automatizovaného riadenia približne 2.500 inžinierov Bosch – čo je asi o 500 viac než v minulom roku.



Polovica všetkých nových automobilov je vybavená parkovacím asistenčným systémom 

Ako súčasť posunu k úplne automatizovanému parkovaniu plánuje Bosch v priebehu niekoľkých ďalších rokov uviesť na trh veľké množstvo parkovacích asistenčných systémov. Tieto systémy pomáhajú vodičom parkovať bez nehôd, alebo ich dokonca len stlačením tlačidla dovedú na požadované miesto. V Nemecku sú parkovacie asistenčné systémy v súčasnosti najčastejšími pomocníkmi vo vozidlách. Podľa hodnotenia Bosch z roku 2014 vykonaného na základe štatistík registrácie vozidiel bola z takmer troch miliónov automobilov registrovaných v tomto roku vybavená asistenčným systémom polovica (52 percent) vozidiel. Veľmi podobne to vyzerá aj v ďalších krajinách: v Belgicku a Holandsku bola v roku 2014 parkovacím asistentom vybavená polovica všetkých nových automobilov (50 percent). Vo Veľkej Británii je to 19 percent. Tieto systémy sú založené predovšetkým na ultrazvukových senzoroch, ktoré sú pre tieto systémy kritické, a ktorých výrobou sa Bosch zaoberá od roku 1993.





Služby Bosch uľahčujú vodičom hľadanie parkovacieho miesta

Pre Bosch začína automatizované parkovanie vo vozidle – ale tým to zďaleka nekončí. „Ponukou inteligentných služieb preberá na seba spoločnosť Bosch často neľahkú úlohu vyhľadania dostupného parkovania, čím šetrí čas a znižuje stres,“ hovorí Hoheisel. V Nemecku zaberie hľadanie parkovacieho miesta v priemere desať minút. Bosch skracuje toto hľadanie dvomi spôsobmi: prvým sú špeciálne senzory obsadenosti na parkoviskách alebo v garážach, ktoré detegujú a nahlásia prázdne miesto. Druhým spôsobom, ktorý Bosch používa, sú senzory, ktoré sa stávajú štandardom v stále väčšom počte vozidiel a ktoré umožňujú vyhľadanie parkovania pri obrubníku. Informácie sú spracovávané v Bosch IoT Cloude, kde sa vygeneruje mapa parkovacích miest. Vodiči majú k mape prístup napríklad cez navigačný systém ich vozidla a sú tak priamo navádzaní k miestam s bezplatným parkovaním. „Priame navádzanie automobilov k dostupným parkovacím miestam znamená taktiež zníženie znečistenia,“ zdôrazňuje Hoheisel. V priemere dnes v Nemecku vodiči pri každom hľadaní parkovacieho miesta prejdú zbytočne až 4,5 kilometra.





V budúcnosti už večerný koncert nezačína v podzemnej garáži 

Parkovanie, tak ako ho poznáme dnes, už v budúcnosti nebude existovať,“ hovorí Hoheisel. Ešte pred koncom tohto desaťročia zvládnu vďaka technológii Bosch automobily sami prísť do priestorov garáží. Vodiči jednoducho nechajú svoje vozidlo v odovzdávacej zóne mimo garáže a napríklad cez smartfón mu dajú pokyn na vyhľadanie parkovacieho miesta. Pri odjazde si rovnakým spôsobom vozidlo zase privolajú späť k miestu vyzdvihnutia. „Ísť na koncert už neznamená začať a skončiť večer v prievane podzemnej garáže,“ hovorí Hoheisel. Táto inovácia je možná vďaka inteligentnej technológii Bosch zabudovanej vo vozidle, v garáži, ako aj vďaka ich vzájomnej komunikácii. „Plne automatizované parkovanie bude pripravené do výroby ešte pred plne automatizovaným riadením,“ hovorí Hoheisel. Ďalším dôvodom, prečo bude automatizované parkovanie realizované ako prvé, je, že prekonanie zákonných prekážok pre zavedenie úplne automatizovaného parkovania je jednoduchšie, a to najmä s ohľadom na požiadavky týkajúce sa registrácie vozidiel. Potrebné právne úpravy, ktoré sú v Nemecku čiastočne zladené s Viedenskou zmluvou o cestnej premávke, sú súčasťou politických programov na celom svete.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!