Skupina AAA AUTO dosiahla so 69.000 predanými automobilmi nový „pokrízový“ rekord a priblížila sa číslam z roku 2007, kedy tesne pred nástupom celosvetovej recesie predala 80.000 áut. Behom prvých deviatich mesiacov predalo štrnásť slovenských pobočiek takmer rovnaký počet osobných vozidiel ako Škoda Auto, ktorá predala len o 341 áut viac a na Slovensku dlhodobo vedie v predajoch nových vozidiel. AAA AUTO sa tak s 12.422 predanými vozidlami stalo druhým najväčším predajcom na Slovensku.
Podobný úspech dosiahla spoločnosť i v Českej republike. Za prvých jedenásť mesiacov roku 2016 predala 41.000 áut a stala sa tak druhým najväčším predajcom osobných vozidiel po Škoda Auto, ktorá predala v Čechách viac ako 75.000 áut. „Škodovky, konkrétne modely Fabia a Octavia patria medzi tie najobľúbenejšie i v našich autocentrách na Slovensku a v Čechách. Kým na Slovensku vedie Fabia a Octavia je druhá, v Čechách je to naopak. Na treťom mieste je Volkswagen s modelom Passat a na štvrtom Golf,“ komentuje preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová a dodáva: „na základe našich predajných štatistík sme vytvorili najobľúbenejšie auto Slovákov roku 2016. Je ním hatchback Škoda Fabia striebornej farby s manuálnou prevodovkou a objemom motora 1.2, a benzínovým motorom.“
Zo značiek vedie na Slovensku Škoda s 22,2% podielom na predajoch, nasleduje ju Volkswagen s 9,4% a Ford s 6,8%. Rovnaké poradie je i v obľube značiek v Čechách. Výrazne menšiemu záujmu sa Škodovky tešia v Poľsku, s 7,1% sú až na štvrtom mieste. Prvú priečku obsadzuje značka Ford (10,1%), druhú rovnako ako na Slovensku a v Čechách Volkswagen (9,3%) a tretiu Opel (9%). Ani v Maďarsku Škodovky netiahnu, nedostali sa ani do prvej päťky. Maďari preferujú značky Opel (13,8%), Suzuky (11,4%), Ford (9,9%) a na štvrtom mieste Volkswagen (9,9%).
Najpredávanejším typom karosérie je aj naďalej hatchback. Na Slovensku sa ich predá až 41%. Najmenší podiel predajov tvoria hatchbacky v Čechách (33,7%), najväčší v Maďarsku (47,9%), kde sa na druhom mieste zabýval sedan, v ostatných krajinách to je combi. V štatistikách predajov sa prejavila i narastajúca obľuba SUV áut, na Slovensku dosahujú 11,2% predaných vozidiel a v Čechách 11,3%. V Poľsku je na treťom mieste sedan a v Maďarsku combi.
Vo všetkých krajinách skupiny, teda na Slovensku, v Čechách, Poľsku a Maďarsku, vedú automobily jazdiace na benzín. Akurát v Čechách a na Slovensku je rozdiel medzi benzínovými (51,1% na Slovensku a 53% v Čechách) a naftovými motormi (48,7% na Slovensku a 46,8% v Čechách) menej výrazný. Celý región preferuje jednoznačne manuálnu prevodovku pred automatom. Jej obľuba sa pohybuje okolo 90%. Autá s náhonom na všetky štyri kolesá tvoria v regióne len 11% predaných vozidiel. Najvyšší podiel tvorili na Slovensku (11,5%).
„Dlhodobý nárast predajov súvisí so zlepšujúcou sa ekonomickou situáciou a tým sa zvyšujúcou kúpnou silou obyvateľstva. Ľudia zároveň kladú vyšší dôraz na bezpečnosť, takže sú ochotní investovať do automobilov viac ako v minulosti. Zákazníci v tomto roku utratili za automobil v priemere 6.454,8 €. Priplatiť si za lepší automobil im umožňujú i rôzne finančné produkty, ktoré im trh ponúka,“ vysvetľuje situáciu Topolová.
Komentáre