Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu, dnes sú hitom zánovné autá od našich susedov

24 júla 2017, 13:29

Novodobý trh s ojazdenými autami má za sebou takmer tridsaťročnú históriu, v priebehu ktorej prešiel dramatickou premenou. Zatiaľ čo na začiatku 90. rokov boli zákazníci lační po akomkoľvek zahraničnom automobile prakticky bez ohľadu na jeho vek a stav, dnes požadujú čo najmladšie vozidlá, a to od našich susedov, a kompletný balíček doplnkových služieb. 

Na začiatku 90. rokov nastal boom všeobecného podnikania a rozšíril sa obchod s ojazdenými automobilmi prostredníctvom bazárov. V tej dobe v nich boli slovenskí zákazníci ochotní kúpiť akýkoľvek zahraničný automobil, pretože domáci trh toho príliš veľa neponúkal. „V tej dobe bola pre záujemcov prakticky dôležitá iba značka bez ohľadu na vek či stav vozidla. Súčasní zákazníci sú ďaleko racionálnejší, uprednostňujú mladšie vozidlá a pozerajú hlavne na ich vyššie bezpečnostné štandardy a komfortnú doplnkovú výbavu,“ vysvetľuje generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Súčasne sa tiež úplne radikálne zmenil vzťah k vozidlám značky Škoda. Zatiaľ čo po revolúcii sa hlad po automobiloch zahraničných značiek prejavil v razantnom poklese záujmu o škodovky, teraz tvoria vozidlá Škoda takmer tretinu ponuky dnešných autobazárov a dlhodobo vedú rebríček najobľúbenejších modelov,“ dopĺňa Topolová.

S rastúcou ponukou pre zákazníkov postupne narastal význam ponuky doplnkových služieb a solventnosť, ktoré dnes pri výbere autobazáru hrajú zásadnú úlohu.

Trh sa postupne zbližoval so západnou Európou aj v tom, ako ľudia nákup jazdenky vnímajú. Od jedinej možnosti pre ekonomicky slabších záujemcov sme plynule prešli k bežnému spôsobu zaobstarávania vozidiel z najrôznejších dôvodov. Tomu zodpovedá napríklad priemerná cena kupovaného vozidla, ktorá sa tento rok podľa našich odhadov vyšplhá na zhruba 7.500 až 8.000 eur. Zároveň zákazníci radi siahajú i po tzv. zánovných vozidlách s nízkym vekom a nájazdom kilometrov, ktoré ponúka znova obnovená značka Mototechna.

Prístup bežných zákazníkov sa aktuálne odvíja predovšetkým od momentálnej celkovej ekonomickej situácie. Tá je v súčasnej dobe skôr priaznivá, záujemcovia preto preferujú bezpečné a dobre vybavené vozidlá od našich susedov. „Na automobil si radšej zoberú pôžičku, aby si mohli zaobstarať presne taký, aký hľadali,“ konštatuje Topolová.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

S výberom auta radia rodičom aj deti
S výberom auta radia rodičom aj deti

Bezpečnosť na cestách je hlavnou témou posledných rokov a nie je teda prekvapením, že rodiny s malými deťmi pri výbere svojho ďalšieho vozidla rieši práve bezpečnosť, pohodlie a veľkosť batožinového priestoru. Najčastejšie obdobie k výberu rodinného vozidla je už každoročne pred letnými prázdninami, preto spoločnosť AAA AUTO pripravila pre svojich zákazníkov na nedeľu 28. mája na bratislavskej pobočke na […]

Pri kúpe jazdených áut si radšej dajte preveriť airbagy
Pri kúpe jazdených áut si radšej dajte preveriť airbagy

Airbag je významným prvkom aktívnej bezpečnosti automobilu, ktorý ale motoristi zvyknú podceňovať. Nájdu sa aj takí, ktorí volia jednoduchšie deaktivovanie celého systému alebo iné finty pred nákladnou výmenou riadiacej jednotky. Práve kontrola funkčnosti airbagu pri kúpe ojazdeného vozidla môže predísť nepríjemnostiam zo samovoľného vystrelenia alebo naopak nefunkčnosti vzduchového vankúša. 

Slováci kupujú iné jazdenky ako ostatné národy
Slováci kupujú iné jazdenky ako ostatné národy

Slováci kupujú autá s motormi s najnižším objemom, Česi najsilnejšie vozidlá, Poliaci dávajú ako jediní prednosť striebornej farbe auta a Maďari sa skôr vyhýbajú dieselom. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti AAA AUTO, ktorá už v roku 2004 nastúpila cestu medzinárodnej expanzie vstupom na slovenský trh. 

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!