Slováci kupujú iné jazdenky ako ostatné národy

11 mája 2017, 12:34

Slováci kupujú autá s motormi s najnižším objemom, Česi najsilnejšie vozidlá, Poliaci dávajú ako jediní prednosť striebornej farbe auta a Maďari sa skôr vyhýbajú dieselom. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti AAA AUTO, ktorá už v roku 2004 nastúpila cestu medzinárodnej expanzie vstupom na slovenský trh. 

„Prvá zahraničná a zároveň aj slovenská pobočka skupiny AAA AUTO bola otvorená v Košiciach v roku 2004. Od tejto doby si vedieme presné štatistiky, ktoré odrážajú zaujímavé regionálne rozdiely spotrebiteľských preferencií a dokladajú, že dopyt sa nemení iba s časom, ale i podľa jednotlivých lokalít,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „To, že je na Slovensku a v Čechách takmer dvojnásobný podiel vozidiel s pohonom 4×4 ako v rovinatom Maďarsku je celkom logické, rovnako ako to, že v oboch krajinách bývalej federácie vedie značka Škoda. Ale prečo ide napríklad v Maďarsku najlepšie k odbytu Opel Astra, zatiaľ čo v Poľsku sa najviac predáva Ford Focus, na to žiadnu racionálnu odpoveď nemáme,“ komentuje Topolová porovnanie predajných štatistík ojazdených vozidiel v jednotlivých krajinách.

Na čele rebríčka najobľúbenejších ojazdených vozidiel, v ktorých odchádzajú zákazníci z pobočiek AAA AUTO, je na Slovensku Škoda Fabia, v Českej republike šedá Škoda Octavia, v Maďarsku Opel Astra a v Poľsku strieborný Ford Focus. Vo všetkých štyroch krajinách vedie prevedenie hatchback pred combi, v prípade Maďarska, pred sedanom.

Napriek regionálnym rozdielnostiam sú však vo všetkých štyroch krajinách viditeľné aj spoločné trendy, napríklad stále vyššia obľuba zánovných vozidiel. Aj keď v minulom roku tvorili zánovné vozidlá na Slovensku 9,8 % celkového predaja, v Čechách 14,9 %, v Poľsku 6,9 % a v Maďarsku iba 3,4 %, dynamika nárastu je vo všetkých krajinách podobne vysoká. „Najdynamickejšie sa v tomto smere vyvíja Český trh, na ktorom sú zákazníci aj najnáročnejší. Iba za tri roky sa na ňom podiel zánovných vozidiel zvýšil viac ako dvojnásobne. Preto tiež všetky nové služby najskôr „testujeme“ v Čechách a až potom aplikujeme na ďalšie trhy,“ hovorí Topolová.

Na Slovensku počet pobočiek AAA AUTO narástol od roku 2004 na 14, v Českej republike sa zvýšil od založenia v roku 1992 na 22. V tomto roku skupina plánuje najväčšiu expanziu v Poľsku, kde vidí najväčší potenciál ďalšieho rastu. AAA Auto

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Cena slovenských inzerovaných jazdeniek klesla
Cena slovenských inzerovaných jazdeniek klesla

V porovnaní s minulým mesiacom priemerná cena inzerovaných jazdeniek na Slovensku klesla takmer o 2.200 eur na 15.358 eur. Inzerujúci však žiadajú za automobily dva razy toľko ako v Českej republike a takmer tri razy ako v Poľsku. Výsledky vyplynuli z pravidelnej analýzy spoločnosti AAA AUTO.

Povinné bezpečnostné pásy u nás tento rok oslavujú 50 rokov
Povinné bezpečnostné pásy u nás tento rok oslavujú 50 rokov

Pasívna aj aktívna bezpečnosť automobilov sa za posledné polstoročie posunula o obrovský kus vpred. Od povinnosti používať bezpečnostné pásy na predných sedadlách, ktorá bola v Československu zavedená od 1. januára 1967, cez airbagy, systém ABS, stabilizačný systém ESP až k dnešným bezpečnostným prvkom, ktoré by z pohľadu bežného užívateľa ešte pred pár rokmi spadali do […]

Skupina AAA AUTO predala za prvé tri mesiace tohto roka už takmer 18.000 vozidiel
Skupina AAA AUTO predala za prvé tri mesiace tohto roka už takmer 18.000 vozidiel

Predajmi za prvé tri mesiace roka 2017, ktoré sú druhé najsilnejšie v histórii, dosahuje skupina AAA AUTO pomaly na najlepšie výsledky z doby svojej expanzie pred celosvetovou recesiou. Na Slovensku vzrástli predaje v prvom kvartáli medziročne o 9,6%, firma predala takmer 4.300 áut. Tieto výsledky pomáhajú skupine priblížiť sa k tohtoročnému cieľu – zvýšeniu predajov o 10% na zhruba 77.000 ojazdených […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!