RIO Box v štandardnej výbave vozidiel MAN

13 septembra 2017, 13:52

Palubná jednotka RIO Box je odteraz súčasťou štandardnej výbavy všetkých nových truckov MAN Euro 6 v Európe. Výrobca tak položil základný kameň budúcej infraštruktúry, ktorá umožní prepojiť službami celý dopravný a logistický sektor.

Malá krabička s veľkým potenciálomS použitím cloudovej technológie RIO zákazníci onedlho budú mať centrálny prístup k rôznym údajom o svojom vozidlovom parku a budú môcť využívať široké spektrum služieb pre odvetvie prepravy a logistiky. Jednotka RIO Box tu funguje ako prepojenie medzi vozidlom a cloudovou platformou.

To, že sme naše trucky vybavili Boxom, je dôležitý prvý krok, ktorý nás privedie o stupienok bližšie k našej vízii plne prepojeného dodávateľského reťazca v preprave a logistike. Zároveň nám to poslúži ako báza, cez ktorú naši zákazníci budú mať prístup k digitálnym službám s pridanou hodnotou. Vzali sme na seba úlohy priekopníkov v branži a aktívne formujeme logistiku budúcnosti tak, aby zodpovedala potrebám našich zákazníkov,“ vraví Joachim Drees, generálny riaditeľ MAN Truck & Bus AG.

RIO Box je kompatibilný so všetkými systémami a výrobcami. Navrhli ho špeciálne tak, aby sa dal používať v zmiešaných vozidlových parkoch a poskytol malým a stredným logistickým spoločnostiam šancu zapojiť sa do Logistiky 4.0. Jednotka RIO Box sa v budúcnosti bude dať doinštalovať i do truckov s rozhraním FMS. Súčasní užívatelia MAN Telematics si budú môcť bezpečne preniesť svoje dáta do systému RIO.

„Vďaka systému RIO sa zákazníci značky MAN dostanú medzi digitálnych priekopníkov v prepravnej a logistickej branži. V budúcnosti RIO nebude poskytovať len vlastné služby, ale aj služby pre výrobcov originálneho príslušenstva a servisných partnerov. Máme veľké plány!“ ohlasuje generálny riaditeľ pre RIO Markus Lipinsky. Medzi súčasnými partnermi platformy sú poprední poskytovatelia služieb aj startupy ako LoadFox, Evertracker alebo Synfioo. Ale počet potenciálnych partnerov je obrovský.

Pri vývoji palubnej jednotky RIO Box sa prihliadalo na najvyššie štandardy ochrany súkromia a údajov. Zákazník sa sám môže rozhodnúť, či chce svoje údaje zdieľať s platformou a na oplátku mať prístup k digitálnym riešeniam RIO. Údaje, ktoré Box odosiela zakódované, spracúva bezpečný server v Nemecku certifikovaný podľa európskych štandardov a poskytuje ich zákazníkom prostredníctvom platformy.

To mu potom umožňuje pristupovať k dodatočným funkciám analýzy údajov z vozidla, ako sú napríklad otáčky motora, rýchlosť, množstvo paliva v nádrži alebo správne využívanie bŕzd. Objem služieb, ktoré budú cez RIO dostupné, neprestajne porastie v súlade s potrebami zákazníkov a existujúce služby sa budú neustále vylepšovať, pričom aktualizácie získa zákazník automaticky.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Na vývoj konvojov digitálne prepojených kamiónov DB Schenker pôjdu 2 milióny eur
Na vývoj konvojov digitálne prepojených kamiónov DB Schenker pôjdu 2 milióny eur

Spoločnosti DB Schenker, MAN a Hochschule Fresenius dostane prostriedky od Spolkového ministerstva dopravy a digitálne inšpekčnej infraštruktúry (BMVI) na projekt tzv. Platooningu, teda zoskupovanie autonómne riadených a digitálne navzájom prepojených kamiónov.

Ide predovšetkým o človeka, tvrdí nový riaditeľ MANu
Ide predovšetkým o človeka, tvrdí nový riaditeľ MANu

Na jar prišiel na pozícii konateľa a generálneho riaditeľa spoločností MAN Truck & Bus Slovakia a MAN Truck & Bus Slovakia pán Reinhard Faderl. Rozsiahle a dlhodobé skúsenosti vyplývajú z viac ako dvadsaťročnej praxe na rôznych pozíciách v automobilke MAN.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!