4 minúty na objavenie novej pneumatiky Michelin

9 marca 2015, 20:09

Zlom v histórii … V máji roku 2015 Michelin uvedie na európske trhy MICHELIN CrossClimate, prvú letnú pneumatiku so zimnou certifikáciou. Nová MICHELIN CrossClimate je splynutím technológie letnej a zimnej pneumatiky. Technológie o ktorých sme si doteraz mysleli že sú nekompatibilné.

MICHELIN CrossClimate je skutočne inovačnou pneumatikou, pretože sa adaptuje na rôzne klimatické situácie. Je to jediná pneumatika kombinujúca výhody letných pneumatík a zimných n. pneumatík.

  • Brzdí v krátkej vzdialenosti na suchom povrchu.
  • Má najlepší stupeň "A", definovaný európskym označením pre brzdenie na mokrom povrchu.
  • Je schválená na použitie v zime, identifikovateľná logom 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory s tromi vrcholmi so symbolom snehovej vločky na bočnici pneumatiky), vyjadrujúci schopnosť byť použitá v zime, vrátane takých krajín, kde je používanie zimných pneumatík požadované zákonom.

Nová pneumatika MICHELIN CrossClimate pridáva k tomuto výkonu ďalšie, ktoré sú signatúrou pneumatík značky MICHELIN: kilometrový výkon, energetická efektívnosť a komfort. Táto pneumatika bude dostupná naviac k už existujúcemu katalógu Michelin letné a zimné rozsahy pneumatík. Druhý z nich zostáva doležitý na určitých trhoch a za určitých podmienok.

Výkon novej MICHELIN CrossClimate je dôsledkom kombinácie troch technológií:

  1. Inovatívna zmes behúňa: Za prvé je oblasť behúňa extrémne ohybná a zvyšuje schopnosť zmesy prisposobovať sa nepatrnej hrboľatosti povrchu vozovky za všetkých podmienok (sucho, mokro, sneh). Za druhé, nový behúň optimalizuje energetickú efektívnosť pneumatiky znižovaním produkcie tepla. Inžinieri Michelinu redukovalil toto zahrievanie použitím poslednej generácie kremeňa, ktorý bol pridaný do zmesy gumy, čim sa naviac podarilo zlepšiť spotrebu paliva MICHELIN CrossClimate.
  2. Kombinácia jedinečného V dezénu s novou 3D zámkovou lamelou.Tento jedinečný V dezén s evolučným uhlom optimalizuje priliehanie na snehu:

    • Bočne, vzhľadom k uhlu centrálnej oblasti stúpania
    • Pozdĺžne vzhľadom k väčšiemu rozšíreniu uhla v ramennej oblasti
  3. Tento V dezén je kombinovaný s novými samo blokovacími 3D lamelami: ultra-vlnité, variabilná hrúbka a s komplexnou geometriou, vytvárajú tieto plno hĺbkové lamely pazúrový efekt na snehu a preto zvyšujú záber.

Vertikálne a bočné zvlnenie poskytuje samo-blokovaciu funkciu. To znanemná, že sa spoločne zaväzujú k vačšej pevnosti blokov behúňa. To vedie ku zdokonaľovaniu stability pneumatiky bez ohľadu na sily, akým musí čeliť: pozdĺžna sila pri brzdení a akcelerácii a bočná sila pri zatáčaní. Výsledkom je zdokonalenie presnosti jazdy a všeobecný výkon za suchého počasia. S touto kombináciou pokročilých technológií je zvýšená celková tuhosť behúňa, čím nielen, že sa zdokonaľuje presnosť jazdy na suchom povrchu. ale taktiež sa aj maximalizuje životnosť prenaumatiky.

Táto zmes modernej technológie, plus prítomnosť EverGripTM technológie v ramene, ponúka vynikajúci výkon na snehu, presnosť na suchu a dlhovekosť.

Inovatívna kombinácia skosených blokov behúňa s vysoko výkonnostými lamelami zabezpečuje optimálny kontakt s povrchom vozovky za účelom zlepšenia brzného výkonu na suchu. S týmto inovatívnym dizajnom Michelin kombinuje pridanie skosených rohov s komplexnými a plne hĺbkovými lamelami pre vynikajúce brzdenie  a záber na snehu.

Na vytvorenie tejto inovačnej pneumatiky Michelin využil svoje chápanie správania sa motoristov už v srdci vývojového procesu. Cieľom Michelinu je poskytnúť tú najvhodnejšiu pneumatiku pre každé použitie a pre každý druh šoférovania. Spôsob ako toho dosiahnuť je zahrnutý v troch stupňoch:

  1. Porozumieť. Motoristi čelia vo svojom každodennom živote neočakávaným zmenám počasia, dažďu, snehu a klesaniam teplôt. Riešenia, ktoré majú dnes alebo postoje ktoré sú prijímané ich plne neuspokojujú. Preto sa na základe štúdií vykonaných spoločnosťou Michelin zdá že:

    • 65% Euroópských motoristov používa letné pneumatiky celý rok, ohrozujú svoju bezpečnosť v studenom počasí, v snehu a ľade. Tieto čísla predstavujú 20% v Nemecku,, kde predpisy vyžadujú používanie zimných pneumatík počas zimného obdobia, a 76% vo Francúzsku, kde nie sú žiadne regulačné obmedzenia (Zdroj GFK – Štúdia správania sa Európskych zákazníkov – 2014).
    • 4 z 10 Európskych motoristov považujú sezónu výmenu pneumatík za nátlak a nechávajú ich výmenu na posledný možný moment (Zdroj Ipsos – Nákupné Správanie sa u zimných pneumatík 2014/2015). Tí ktorí nemožu alebo nechcú akceptovať náklady a nepohodlie, takí odmietajú v zime používať zimné pneumatiky pre svoje autá.
    • 3% šoférov v Nemecku a 7% šoférov vo Francúzsku používajú svoje zimné pneumatiky počas celého roka, kompromitujú brzdenie za sucha, obzvlášť za teplého počasia a zvyšujú spotrebu paliva.
  2. Inovovať. Inovácie dovoľujú Michelinu dosiahnuť perfektnú rovnováhu medzi modernou technológiou a použitím. Každý rok Michelin investuje viac ako 640 milliónov eur do výskumu a vývoja, vykonáva 75,000 testov medzi užívateľmi na celom svete a robí prieskumy približne u 11,000 ľudí nakupujúcich pneumatiky.
  3. Dodať. Nová MICHELIN CrossClimate spĺňa zvyšujúce sa potreby na bezpečnosť a mobilitu.

Počas svojho uvedenia na trh v máji 2015, MICHELIN CrossClimate bude dostupný v 23 rôznych veľkostiach od 15 do 17 palcov, čím sa pokrýva 70% Európskeho trhu. Ďalšie veľkosti sú pripravané na rok 2016.

Nová MICHELIN CrossClimate spĺňa všetky výkony v oblasti bezpečnosti s jednoduchosťou a hospodárnosťou. Motorista može šoférovať počas celého roka, bez ohľadu na výkyvy počasia iba s jednou pneumatikou: MICHELIN CrossClimate.

Zázemie vývoja MICHELIN CrossClimate v 6 číslach

  • 7 – Počet krajín, v ktorých bola pneumatika testovaná: Nemecko, Kanada, Fínsko, Francúzsko, Poľsko, Španielsko a Švédsko.
  • 36 – Počet mesiacov počas ktorých bola pneumatika navrhovaná, od prázdneho papiera až po tlačové uvedenie pneumatiky 2. marca 2015. Trvalo to iba 3 roky vývoja, zatiaľ čo štandarný rozvrh zvyčajne vyžaduje 4 roky a 8 mesiacov. Čas požadovaný na vývoj novej MICHELIN CrossClimate bol 1.5 krát rýchlejsší než na iné automobilové pneumatiky.
  • 70 – Počet stupňov Celzia, pri ktorých boli vykonávané testy. Testy boli vykonávané pri externých teplotách od -30 ° C do + 40 ° C.
  • 150 – Počet inžinierov a expertov, ktorí pracovali na vývoji, testovaní, industrializácii a výrobe MICHELIN CrossClimate.
  • Viac ako 1000 – Počet laboratórnych testov uskutočnených na materiále, behúni a kostre.
  • 5.000.000 – Počet kilometrov najazdených počas testov dynamiky, opotrebovania a vytrvalosti. To znamená 125 krát okolo zemegule po rovníku.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!