Bridgestone je priekopníkom pneumatík RFT (Run-Flat Technology), ktoré umožňujú bezpečnú jazdu aj po strate vzduchu, od 70. rokov, kedy táto spoločnosť vyvinula prvý pneumatiky RFT pre elektromobil určený na prepravu hendikepovaných osôb v Tokiu. V roku 1986 vyvinul Bridgestone špeciálne pneumatiky RFT pre Porsche 959, vo svojej dobe najrýchlejší cestné vozidlo na svete. V roku 2000 sa k tomuto trendu pripojila značka BMW a pneumatiky RFT sa dočkali veľkosériovej výroby. Už v roku 2004 dodávala spoločnosť Bridgestone viac pneumatík RFT než ktorýkoľvek iný výrobca pneumatík.
Pneumatiky RFT sú v súčasnosti dôležitým strategickým produktom v rade prémiových pneumatík Bridgestone. Spoločnosť Bridgestone je vďaka tomu vedúcim dodávateľom pneumatík RFT výrobcom automobilov v Európe a po celom svete. Dôkazom napĺňanie misie spoločnosti "slúžiť spoločnosti produkty najvyššej kvality" je najnovšia generácia pneumatík Bridgestone RFT, ktorá poskytuje nielen vyššiu úroveň bezpečnosti a praktickosti, ale aj jazdný komfort porovnateľný s konvenčnými pneumatikami.
- Ani po náhlej strate vzduchu nedochádza k strate ovládateľnosti (aktívna bezpečnosť).
- Schopnosť pokračovať v jazde až domov, čo dáva veľký pocit istoty najmä za tmy, v nepriaznivom počasí alebo v nebezpečnom prostredí (pasívna bezpečnosť).
- Úspora času, bez nutnosti čakať na asistenčnú službu + nie je nutné meniť pneumatiku vlastnými silami + viac miesta v batožinovom priestore (praktickosť).
Z vyššie uvedeného je zrejmé, že táto technológia, ktorá umožňuje vodičom pokračovať v jazde aj po strate vzduchu ďalších 80 kilometrov rýchlosťou 80 km / h, zvyšuje ako aktívny, tak aj pasívna bezpečnosť. Workshop "Prémiová bezpečnosť RFT" bol zahájený ukážkou aktívnej bezpečnosti, ktorá zahŕňala simuláciu poškodenia pneumatiky vo vysokej rýchlosti (BMW radu 3) na auta s konvenčnými pneumatikami v porovnaní s rovnakým vozidlom vybaveným pneumatikami Bridgestone Potenza S001 RFT. Účastníci workshopu boli svedkom toho, ako sa konvenčné pneumatika uvoľnila z ráfiku a vodič stratil kontrolu nad vozidlom. Na druhom vozidla zostala pneumatika Bridgestone RFT na ráfiku a vodič mohol vozidlo bez obmedzenia ovládať. Hmotnosť vozidla niesli vystužené bočnice pneumatiky, a to aj pri nulovom tlaku vzduchu.
Komentáre