Goodyear predstavuje štúdiu pneumatík s pokročilou senzorovou technológiou pre prvú generáciu autonómnych vozidiel

7 marca 2016, 12:06

Spoločnosť Goodyear na medzinárodnom autosalóne International Motor Show 2016 v Ženeve predstavila svoju víziu pneumatík pre prvú generáciu vozidiel, ktoré sa už zaobídu bez vodiča. Štúdia pneumatík IntelliGrip pre samoriadiace (autonómne) vozidlá zahŕňa pokročilú senzorovú technológiu, ktorej cieľom je poskytovať maximálnu oporu kontrolným systémom týchto vozidiel. Autonómne vozidlá závisia od dát získaných od okolitých vozidiel, vodičov, chodcov a „inteligentných miest“ a pneumatiky ako Goodyear IntelliGrip by pri takejto výmene informácií mohli zohrať kľúčovú úlohu.

Podľa štúdie Svetového ekonomického fóra mestá očakávajú, že autonómne vozidlá sa stanú realitou už v priebehu budúcich desať rokov. A štúdia J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice dopĺňa, že za najdôležitejšiu úlohu automobilového priemyslu na prahu týchto nadchádzajúcich očakávaných zmien zákazníci pokladajú vývoj technológií, ktoré dokážu zabrániť zrážkam.

Vďaka trvalému obmedzovaniu nevyhnutnosti interakcie a zásahu vodiča v samoriadiacich vozidlách budú pneumatiky v budúcnosti ako prvotné miesto dotyku vozidla s cestou hrať ešte dôležitejšiu rolu ako dnes,” povedal Joseph Zekoski, viceprezident a hlavný technický riaditeľ spoločnosti Goodyear. „Štúdia pneumatík Goodyear má dvojitú úlohu: jednak vytvára kreatívnu platformu, ktorá posúva hranice konvenčného myslenia ďalej, jednak slúži ako overovacie laboratórium pre vývoj budúcich technológií.“

Vďaka pokročilej technológii senzorov a špeciálne konštruovanému behúňu sú pneumatiky IntelliGrip schopné snímať rôzne podmienky, ktoré na ceste panujú, vrátane stavu jej povrchu a aktuálnych poveternostných podmienok. K vyhodnocovaniu stavu pneumatiky a vozidla IntelliGrip zase využíva technológiu aktívneho opotrebovania spoločnosti Goodyear, ktorá je založená na senzorovej technológii monitorovacieho systému aktívneho opotrebovania a tlaku v pneumatike. Goodyear vyvinul špeciálne algoritmy pre výpočet takých premenných, ako je tlak nahustenia a teplota pneumatiky, aby zlepšil popis stavu pneumatík, a vďaka tomu v konečnom dôsledku optimalizoval autonómny kontrolný systém vozidla.

Popri snímaní podmienok panujúcich na povrchu komunikácie a vnútri pneumatík IntelliGrip rovnako komunikuje s centrálnym počítačovým systémom, čo by malo prispieť k efektívnejšej a bezpečnejšej jazde. Ak pneumatika odhalí vlhký alebo klzký povrch cesty, autonómne vozidlo prispôsobí rýchlosť novej situácii. Výsledkom je skrátenie brzdnej dráhy, lepšia reakcia vozidla v zákrutách, optimálna stabilita a účinná pomoc antikolíznym systémom.

Goodyear pracuje s celým radom výrobcov vozidiel s cieľom ďalej prispôsobiť túto novú technológiu ich potrebám a posilňuje jej konektivitu napríklad s elektronickým systémom riadenia stability a asistenčnými systémami na podporu bŕzd a odpruženia (Brake Control System a Suspension Control System).

Mikročip IntelliGrip vyvinula spoločnosť Huf, popredný výrobca mechanických a elektrických uzamykacích systémov, systémov monitorovania tlaku v pneumatikách a telematických systémov pre svetový automobilový priemysel.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!