Zimné značenie – Ako spoznáte dobrú zimnú pneumatiku?

, 24 októbra 2016, 11:34

V spolupráci s firmou Barum Continental Vám poradíme, ako sa orientovať v označení pneumatík.

„Alpský symbol“ označuje zimné pneumatiky v súlade s predpismi EHK OSN (platné v Európskej únii a ďalších krajinách) a predpisov pre použitie pneumatík v USA a Kanade. Výkon týchto zimných pneumatík na snehu musí byť preukázaný objektívnymi testami a splniť, alebo prekročiť stanovené limity. Tieto pneumatiky poskytujú vysoký výkon s ohľadom na bezpečnosť a ovládanie na snehu, na zľadovatenej ceste a všeobecne pri nízkych teplotách.

V porovnaní s bežnými pneumatikami majú tie so symbolom „M+S“ vylepšené jazdné vlastnosti na snehu, predovšetkým potom záber a stabilizáciu pohybu. Vylepšenie vlastností je dosiahnuté vďaka dezénu, zmesi, alebo konštrukciu pneumatiky. Hoci symbol ‚M+S‘ je všeobecne v mnohých európskych krajinách považovaný za symbol zimných pneumatík, Continental odporúča v teplotách pod 7 °C použitie pneumatík s Alpským symbolom. M+S je teda menej náročný symbol, ktorý vyhovie zákonu, nie však plné bezpečnosti.

M+S symbol pre 4×4/SUV pneumatiky

Mnoho SUV a terénnych vozidiel je vybavených pneumatikami s označením „M+S“ na bočnej strane. Dôvodom je to, že táto kategória vozidiel bola najskôr ponúkaná v Severnej Amerike, kde sú celoročné pneumatiky s označením „M+S“ bežné. V rámci portfólia pneumatík Continental to platí napríklad pre produktové rady ContiCrossContact LX 2, ContiCrossContact LX Sport alebo Conti4x4Contact.

Označenie M+S je oficiálne definované v smernici EÚ v zmysle: „pneumatika s dezénom a konštrukciou navrhnutou na dosahovanie lepšieho výkonu na snehu, než v prípade bežnej pneumatiky“. Vlastnosti pneumatík s označením „M+S“ preto nie sú definované ani odmerané.

Vlastnosti zimných pneumatík na snehu sú v Severnej Amerike špecifikované pomocou Alpského symbolu. Iba pneumatiky, ktoré spĺňajú alebo prevyšujú tieto požiadavky, môžu byť takto označené.

Odporúčanie spoločnosti Continental: Aj keď sú pneumatiky s označením  M+S v niektorých európskych krajinách vyžadované zo zákona, Continental ako zimné pneumatiky odporúča používať iby ty s Alpským symbolom na bočnej strane a s hĺbkou dezénu najmenej 4mm.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Pneumatiky Continental vyhrávajú test odborných časopisov
Pneumatiky Continental vyhrávajú test odborných časopisov

Pneumatika WinterContact TS 850 P je so svojím vysoko kvalitným vyvážením víťazom testu odborného časopisu „auto motor und sport“ a u časopisu AutoBild bodovala nová zimná pneumatika WinterContact TS 860.

V létě nehustěte na maximální doporučený tlak
V létě nehustěte na maximální doporučený tlak

Tlak v pneumatice roste a klesá o 0,1 atmosféry při změně teploty o 10 °C, tj. pokud jste pneumatiky naposledy dohušťovali na jaře při teplotě kolem 10 °C, je pravděpodobné, že při letních 30 °C bude tlak v nich větší o 0,2 atmosféry. Teplota na slunci však často přesahuje hranici 30 °C, nezřídka se setkáme […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!