Internet vecí sa stáva osobným – Bosch sa sústredí na inteligentných asistentov

6 januára 2017, 8:53

Predstavte si, že by ste mali v každej oblasti svojho života osobného spoločníka alebo anjela strážneho. Niekoho, kto by vždy vedel, či ste nenechali zapnutú rúru – a to aj napriek tomu, že ste niekde na ceste autom alebo sedíte v kancelárii. Na veľtrhu CES 2017 Bosch predvádza, že prepojené riešenia už tieto sny premenili na realitu.

Z automobilov sa stávajú osobní asistenti
Do roku 2022 porastie globálny trh prepojenej mobility každý rok o 25 percent. Už za pár rokov sa automobily stanú aktívnou súčasťou IoT a budú schopné komunikovať s ostatnými druhmi dopravy, rovnako ako aj s inteligentnou domácnosťou. Na veľtrhu CES 2017 Bosch predstavuje nové koncepčné vozidlo, na ktorom demonštruje, ako budú v budúcnosti rôzne oblasti našich životov prepojené. „Vozidlo bude hrať v komunikácii naprieč rôznymi oblasťami hlavnú úlohu,“ vyjadril sa Struth. Rovnako tak dôjde k rozšíreniu personalizovanej komunikácie medzi automobilom a šoférom: nové funkcie prepájajú vozidlo s jeho okolím, inteligentnou domácnosťou a servisom. Tieto funkcie taktiež umožnia vysoko automatizovanú jazdu. „Bosch usilovne pracuje na tom, aby bolo zaistené zjednotenie mobility a inteligentných služieb,“ uviedol Struth. „Prepojenie automobilu s inteligentnou domácnosťou alebo inteligentným mestom prostredníctvom cloudu prinesie značné výhody. Konektivita robí z automobilov osobných asisentov na štyroch kolesách.“

2

Navyše, končepčné vozidlo Bosch zahŕňa širokú škálu inovatívnych technológií: v okamiku, keď sa šofér posadí za volant, technológie rozpoznávajúce tvár upravia nastavenie volantu, spätných zrkadiel, vnútornej teploty, či dokonca rozhlasovú stanicu podľa jeho osobných preferencií. Systém je riadený haptickým dotykovým displejom a inovatívnym systémom ovládania pomocou gest, pričom obidva systémy poskytujú pri ich používaní hmatateľnú spätnú väzbu. V prípade vysoko automatizovaného vozidla umožňujú cloudové služby videokonferencie alebo umožňujú šoférovi a pasažierom plánovanie víkendových nákupov či sledovanie najnovších videí. Podľa nedávno uskutočnenej štúdie spoločnosti Bosch ušetrí automatizovaná jazda vodičom v Spojených štátoch, Číne či Nemecku do roku 2025 až 100 hodín ročne. Z čisto technického hľadiska umožňujú konektivitu riadiace komunikčné jednotky, ako napríklad centrálna brána Bosch Central Gateway. Brána Gateway je rozbočovač, ktorý zaisťuje komunikáciu so všetkými doménami v rámci všetkých dátových zberníc. ETAS a ESCRYPT, ktoré sú súčasťou Bosch Group, poskytujú riešenia pre prenos a šifrovanie. Vďaka tomu sú zaistené bezpečné aktualizácie softvéru vozidla, ktoré sú založené na cloude, a to po celú dobu životnosti vozidla. Pokiaľ vozidlo komunikuje s okolím, musí byť v pravidelných intervaloch prevedená aktualizácia zabezpečnia.

1

Automobil pri komunikácii so svojím okolím preberá taktiež dôležité úlohy v rámci prepojeného mesta. Napríklad, so zdieľaným (komunitným) parkovaním sa z vozidla stáva lokátor parkovacích miest. Získané údaje su ďalej prenášané do digitálnej mapy ulice, kde vysoko výkonné algoritmy Bosch vyhodnotia správnosť údajov a vytvoria prognózy o situácii s parkovacími miestami. Služba, ktorá využíva tieto údaje je založená na cloude a šetrí vodičom nielen čas a peniaze, ale taktiež pomáha znižovať mieru stresu. Prvé projekty v Spojených štátoch sú naplánované na rok 2017. Bosch v spolupráci so soločnosťou Mercedes-Benz práve testuje koncept zdieľaného parkovania v metropolitnom Stuttgarte.

3

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

CES® 2017: Bosch predstavuje v Las Vegas niekoľko svojich inteligentných riešení
CES® 2017: Bosch predstavuje v Las Vegas niekoľko svojich inteligentných riešení

Od 5. do 8. januára 2017 bude Bosch na veľtrhu CES® 2017 v Las Vegas predvádzať, ako konektivita mení veci na partnerov, spoločníkov a pomocníkov. Globálny dodávateľ technológií a služieb predstaví na veľtrhu inovatívne riešenia pre nasledujúce oblasti: inteligentná domácnosť, inteligentné mesto, prepojená mobilita a senzorové technológie. Vďaka týmto technológiám je každodenný život jednoduchší, pohodlnejší […]

Výročie: 130 rokov firmy Bosch
Výročie: 130 rokov firmy Bosch

Neznie to tak úplne ako príbeh úspechu. Otvorenie v novembri 1886, do roku 1891 rast z dvoch na rovných 15 zamestnancov. V rovnakom roku je počiatočný kapitál takmer vyčerpaný, Bosch žiada svoju matku o poskytnutie záruky, berie si ďalšie bankové úvery a v roku 1892 sa dostáva na pokraj krachu. Od tej doby sa mnohé […]

Ceny za inovácie CES® 2017: Bosch ocenený štyrmi oceneniami
Ceny za inovácie CES® 2017: Bosch ocenený štyrmi oceneniami

Spoločnosť Bosch bola ocenená na výročných „Cenách za inovácie CES® 2017“ štyrmi oceneniami za tri inteligentné produkty: prepojený ohrievač prietokového typu a dve inovatívne riešenia pre motocykle.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!