Mobilita budúcnosti

, 18 apríla 2017, 14:04

Bosch a Daimler spoločne pracujú na tom, aby posunuli vývoj v oblasti úplne automatických vozidiel bez vodiča vpred. Obidve spoločnosti sa dohodli na založení vývojovej aliancie, s cieľom vytvoriť systém, vďaka ktorému sa plne automatické (SAE úrovne 4) vozidlá a vozidlá bez vodičov (SAE úrovne 5) stanú v uliciach miest realitou už začiatkom budúceho desaťročia.

Zámerom je spoločný vývoj softvéru a algoritmov pre autonómny jazdný systém. V tomto projekte sa komplexné znalosti z oblasti vozidiel spoločnosti Daimler – popredného svetového výrobcu prvotriednych automobilov – skombinujú s odbornými znalosťami spoločnosti Bosch – najväčšieho svetového dodávateľa systémov a hardvéru pre automobilový priemysel. Výsledné synergie budú nasmerované na čo najrýchlejšiu prípravu tejto technológie do výroby.

Auto si príde po šoféra

V rámci podpory systému pre plne automatické vozidlá bez vodiča, ktoré sú určené pre jazdu v meste, chcú Bosch a Daimler zlepšiť toky mestskej dopravy, zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zaistiť dôležitý stavebný kameň pre dopravu budúcnosti. Táto technológia, okrem iného, zvýši atraktivitu zdieľania automobilov. To umožní ľuďom optimálne využiť čas strávený vo vozidle a otvorí nové cesty k mobilite aj pre tých, ktorí nemajú vodičský preukaz. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť jazdný systém pripravený na výrobu, v dôsledku čoho budú vozidlá v meste zvládať šoférovanie úplne samostatne. Myšlienkou je, že si auto príde pre vodiča, a nie naopak. Ľudia budú môcť vo vopred definovaných mestských oblastiach jednoducho použiť svoje inteligentné telefóny k tomu, aby si zarezervovali zdieľané vozidlo Page 2 of 2 alebo mestské taxíky, ktoré za nimi sami prídu a dovezú ich tam, kam budú potrebovať.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

3 novinky v Bosch diagnostike
3 novinky v Bosch diagnostike

Firma Bosch prináša 3 novinky v oblasti diagnostiky.

Bosch naučí autá, ako sa majú prispôsobovať situácii
Bosch naučí autá, ako sa majú prispôsobovať situácii

Bosch vytvára mozog pre automobily budúcnosti s automatizovaným šoférovaním. Na medzinárodnej konferencii Bosch ConnectedWorld 2017 v Berlíne predstavil dodávateľ technológií a služieb palubný počítač pre vozidlá s automatizovaným riadením. Vďaka umelej inteligencii (Al) môže počítač využiť metódy strojového učenia.

Softvérová platforma Bosch umožňuje využitie celej rady používateľských služieb
Softvérová platforma Bosch umožňuje využitie celej rady používateľských služieb

Sme na začiatku éry prepojených automobilov. Od marca 2018 bude automatický núdzový systém volania eCall povinný v celej EÚ. To znamená, že každý nový automobil bude automaticky prepojeným automobilom.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!