Transformácia automobilového trhu je v plnom prúde: alternatívne koncepcie pohonu, digitalizácia, prepojené automobily a autonómna jazda ako súčasť meniacich sa očakávaní zákazníkov, sú len niektoré z obrovských výziev, ktorým čelia firmy na automobilovom trhu. Vďaka svojim inovatívnym výrobkom a individuálnym koncepciám predstavuje spoločnosť ZF Aftermarket v tejto hektickej dobe pre zákazníkov spoľahlivého partnera.
Noviniek, ktoré prinesie už blízka budúcnosť, netreba sa báť, je dôležité sa na ne pripraviť a vnímať ich ako príležitosť ďalšieho rozvoja. Firma ZF sa silne podieľa na rozvoji mobility budúcnosti, a preto je svojim partnerom schopná v mnohom pomôcť.
Helmut Ernst, vedúci divízie Aftermarket spoločnosti ZF, vysvetľuje, ako sa príležitosti digitalizácie dajú realizovať: „Na jednej strane si vyžaduje pripravenosť spochybniť známe obchodné modely, identifikovať potenciál údajov o vozidlách a používateľoch, odvodiť atraktívne obchodné príležitosti a implementovať ich. Na druhej strane sa účastníci trhu musia ešte viac vyrovnať očakávaniam zákazníkov tým, že ponúknu viac individualizovaných služieb mobility, pričom najdôležitejším základom zostáva úplné pochopenie systémov a technického know-how.“
Pre aftermarket je spoločnosť ZF Aftermarket, vďaka individuálnym riešením a vďaka zavedeným značkám Lemförder, Sachs a TRW, vo veľmi dobrej pozícii. Firma sa snaží byť vždy o krok vpred pred konkurenciou, čo dokazuje svetová premiéra nového radu brzdových doštičiek Electric Blue značky TRW. Doštičky boli vyvinuté špeciálne pre elektrické vozidlá a prvýkrát sa prestaví na veľtrhu vo Frankfurte. Pri brzdení značne znižujú zvuky v interiéri a emisie tuhých častíc.
Spoločnosť ZF očakáva, že do roku 2030 sa bude približne 30 percent celosvetovej automobilovej výroby zameriavať na plne elektrické alebo hybridné elektrické vozidlá. Preto firma už od samého začiatku pracuje na školeniach pre mechaniky zameraná na systémy vysokého napätia (HV), ktoré sa stali bestsellerom v komplexnej ponuke školiacich programov.
Školenie dáva zamestnancom dielne potrebné kľúčové kompetencie, aby zvládli komplexnú škálu tém ohľadom budúcich technológií. Modulárny koncept zmiešaného učenia od ZF Aftermarket zaisťuje optimálny úspech, pričom znižuje náklady na prezenciu, a tiež znižuje náklady.
Dátové služby budú v budúcnosti významnými generátormi predaja. Prepojená dielňa budúcnosti vie o stave vozidiel svojich zákazníkov, a odporúča majiteľovi preventívnu údržbu alebo opravu na základe aktuálnych údajov o vozidle. V prípade poruchy môže obsluhujúci personál dokonca poskytnúť diagnostiku na diaľku. To pomáha výrazne zefektívniť prevádzkové procesy a zákazníci získajú svoje vozidlá späť rýchlejšie.
Inteligentné prepojenie vozových parkov a dielní
Inteligentné prepojenie jednotlivých systémov prostredníctvom telematiky, je kľúčovým prvkom rýchleho procesu digitalizácie. Najmä pokiaľ ide o riadenie vozového parku, riešenie konektivity Openmatics od ZF, má skutočné výhody. Je založené na chytrej a otvorenej platforme konektivity, a tak funguje nezávisle od výrobcov automobilov.
Špeciálny OBD modul zhromažďuje a prenáša dáta. Diagnostická jednotka číta 74 špecifických signálov priamo z OBD rozhrania vozidla, medzi ktorými je úroveň paliva, reakcia brzdenia a chybové hlásenia. Okrem toho moduly prenášajú GPS dáta, napríklad informácie o náhlych zmenách rýchlosti. Keďže Openmatics nielen registruje, ale aj interpretuje tieto údaje, platforma významne prispieva k bezpečnosti premávky a optimálnemu riadeniu vozového parku.
„Openmatics umožňuje dielňam ponúkať svojim fleetovým zákazníkom rôzne nové produkty a služby. Openmatics stanovila nové telematické štandardy na nezávislom trhu s náhradnými dielmi,“ hovorí Helmut Ernst, vedúci divízie ZF Aftermarket.
So všetkými novinkami spoločnosti ZF Aftermarket sa môžete bližšie zoznámiť na tohtoročnom veľtrhu Automechanika vo Frankfurte.
Komentáre