Continental predstavuje európske predpisy pre prípad poruchy nákladných vozidiel. Ako postupovať v prípade núdze na cestách?

14 apríla 2020, 15:09

Porucha je pre všetkých vodičov kamiónov i autobusov skutočne nepríjemná udalosť. Potrebujú rýchlu pomoc – najmä dnes počas Koronavirovej krízy je pre nich ešte dôležitejšie získať rýchlu podporu aj informácie o tom, čo robiť. Často sú kľúčovou súčasťou dodávateľských reťazcov pre zabezpečenie zdravotníckej pomoci alebo iného potrebného spotrebného tovaru. Kamióny bežne prejdú počas jednej trasy viacero krajín. Niektorí vodiči sa môžu cítiť neistí alebo bez informácií – čo robiť v prípade poruchy v rôznych krajinách.

Continental, technologická spoločnosť a výrobca prémiových pneumatík, teraz pripravila súhrnný materiál, v ktorom informuje vodiča a manažérov vozového parku o rôznych predpisoch pre poruchy pneumatík nákladných vozidiel a autobusov v 25 európskych krajinách. Spoločnosť preto práve spustila micropage so všetkými potrebnými informáciami, vrátane špecifík jednotlivých trhov a HOT lines pre podporu Conti360°.

O akých 25 európskych krajín ide? Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Maďarsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko a Veľká Británia.

Ralf Beňačka, riaditeľ Fleet Solutions Continental v regióne EMEA, vysvetľuje pozadie tejto myšlienky: “Najprv sme pripravovali podrobné pravidlá pre našich zamestnancov v kanceláriách Conti360° – aby dokázali správne poradiť všetkým Conti360° zákazníkom. Teraz ich zverejňujeme voľne na našom webe – pre všetkých vodičov a správcov vozových parkov. Veríme, že im môže pomôcť v prípade núdze na ceste.”

Zvláštne pravidlá platia napríklad v Holandku, Švédsku a Francúzsku.

Continental zdôrazňuje, že v niektorých krajinách musia byť splnené osobitné povinnosti. Tu sú niektoré špeciálne príklady: Holandsko: právny orgán Rijkswaterstaat monitoruje kamerami situáciu na diaľniciach a kontaktuje odťahovou spoločnosť, ak je potreba. Vo Francúzsku je to naopak tak, že vodič (nie manažér fleetov v backoffice) musí aktivovať SOS tlačidlo na diaľnici a upozorniť na seba. Iba v prípade, že SOS tlačidlo nefunguje, môže volať priamo políciu. Na poruchu nemôže upozorniť napríklad manažér vozového parku – aj keď je o situácii informovaný vodičom. Na niektorých cestách vo Švédsku (E4, E16, E18, E20) musia byť odstavené vozidlá zaistené pojazdnými tlmičmi nárazu TMA.

Ako sa správať v prípade poruchy súvisiacej s pneumatikami?

Prehľad európskych regulácií ukazuje po jednotlivých krajinách, kedy má vodič alebo správca vozového parku kontaktovať tretiu stranu alebo políciu, kto má volať, aké obmedzenia spojené s pneumatikami v danej krajine existujú a ako fungujú odťahové služby alebo Conti360.

Continental odporúča v prípade poruchy spôsobené defektom pneumatiky dodržiavať nasledujúce jednoduché pravidlá:

  • Zastavte v odstavnom pruhu a zapnite výstražné svetlá.
  • Oblečte si reflexnú bezpečnostnú vestu.
  • Umiestnite výstražný trojuholník 50 metrov za vozidlo (100 – 150 metrov na diaľniciach).
  • Schovajte sa za zvodilo či inú bezpečnostnú bariéru a informujte buď policu alebo odťahovú službu.

Zoznam tiež obsahuje kontakty na HOT linky Continental Conti360° Breakdown Service v každej krajine.

Sieť Conti 360° má 7.500 partnerov v 37 európskych krajinách. V roku 2019 Continental prostredníctvom služby pomohol viac ako 29.000 vozidiám po celej Európe. Vďaka 15.000 servisným vozidlám, ktoré sú súčasťou siete aj Conti360°, sa môžu prevádzkovatelia vozových parkov a vodiči spoľahnúť na profesionálnu a rýchlu pomoc, vďaka ktorej sa darí priemerne do 2,5 hodiny po poruche dostať vozidlo späť na cesty!

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!