Top – Označenia na tesnení hlavy valca

, 22 júna 2020, 14:18

Obľúbené a často prehliadané detaily na tesnení hlavy valca sú označenia, ktoré možno nájsť na ich najrôznejších miestach. Pritom nezáleží na tom, či ide o kovovú mäkkú tkaninu, alebo o kovové vrstvové tesnenie hlavy valca. Označenie nezávisí od kvality materiálu.

Najdôležitejšia informácia, ktorú je potrebné zohľadniť pred inštaláciou, je otázka montážnej polohy. Takmer všetky tesnenia hlavy valca značky Elring majú k tomu jedno upozornenie, ktoré sa odlišuje v závislosti od výrobcu vozidla, ale vždy je jednoznačné.

Dôležité upozornenia

Nemeckí výrobcovia používajú „TOP“ alebo „oben“ (hore) na zobrazenie montážnej polohy. Na tesneniach hlavy valca francúzskych výrobcov sa spravidla používa „haut“, pri talianskych výrobcoch najčastejšie „alto“ alebo „top“ a populárne „big block“ motory amerických výrobcov v tvare V zobrazujú upozornenie „front“, aby sa znázornilo, ako sa má THV položiť a namontovať.

Dostatok informácií

Okrem toho sa tu nachádza aj dostatok informácií, ako napríklad na tu zobrazenom kovovom vrstvovom tesnení hlavy valca.

Označenia na tesnení hlavy valca

Rozhodujúci je nápis TOP a šípka, ktorá udáva smer zotrvačníka. Číslo tovaru, výrobca, dátum a čas výroby sú potrebné pre spätné sledovanie v prípade reklamácie. Požiadavka riadenia kvality spoločnosti ElringKlinger. Na základe výrobného procesu sa všetky tieto informácie nachádzajú iba pri kovových vrstvových tesneniach hlavy valca.

Na tomto príklade je možné dobre zobraziť, čo sa stane, keď sa THV nesprávne položilo a namontovalo. Motor sa spustí a beží, aj keď so zmeneným hlukovým pozadím. V dôsledku nesprávnej montáže sa priechod tlakového oleja z bloku motora k hlave valca pre motorový olej úplne blokuje, čiže vačkový hriadeľ spolu s ventilovým riadením nie je možné dostatočne namazať. Vzniknuté škody tak na seba nenechajú dlho čakať.

Aj optická kontrola priechodu oleja a chladiacej kvapaliny občas vedie k omylom. Na výrobu tesnení je občas potrebné mať v kovových vrstvách otvory, aby bolo možné jednotlivé vrstvy pri koncovej montáži bezpečne umiestniť v nástroji. Okrem toho nie je každý otvor vo valcovom bloku určený na prepravu oleja alebo chladiacej kvapaliny, ale výlučne na zlievanie a následný čistiaci proces.

V prípade väčšiny motorov sú prítomné objímky, takže nesprávna montáž je prakticky vylúčená, pričom vyššie popísaná nesprávna montáž je napriek tomu možná.

Označenie naftových tesnení osobných automobilov

Aj pri identifikácii správnej hrúbky tesnení hlavy valca pre naftové motory osobných automobilov postupujú výrobcovia rôzne. Bežné sú
zárezy a otvory. Niekedy sa pre kovové tesnenia hlavy valca z mäkkej tkaniny dodatočne používajú rôzne farby pre silikónové tesnenie.

Označenia tesnení hlavy valca nie sú teda žiadnou vedľajšou informáciou, ale sú absolútne dôležité pre profesionálnu výmenu.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!