Test pneumatík PremiumContact 6 bežnými vodičmi

, 14 augusta 2017, 17:42

Značka Continental pokračuje v testovaní pneumatík PremiumContact 6 s bežnými vodičmi, ktorých našla prostredníctvom svojej fanpage na Facebooku. Mesiac jún prinesol priebežné výsledky dlhodobého testu, ktorý potrvá približne do konca októbra, dokedy by jazdci mali najazdiť aspoň 15.000 kilometrov.

Prvé priebežné výsledky merania opotrebovania pneumatík po nájazde 5.000 km zatiaľ potvrdzujú oficiálne údaje z Pneumatika Continental PremiumContact 6výroby o zvýšenom kilometrovom výkone, ktorí dokázali navýšiť konštruktéri z nemeckého Hannoveru.

Žiadny z testovacích jazdcov doteraz nezaznamenal významný úbytok dezénu. Okrem vysokej výdrže pneumatiky sa testovací jazdci prevažne zhodujú v názore, že nové pneumatiky PremiumContact 6 sa veľmi pozitívne prejavujú svojimi vlastnosťami na mokrej vozovke.

Do testu sa prihlásili jazdci rôznych profesií z viacerých krajov Slovenska. Je medzi nimi majiteľ prepravnej spoločnosti, ktorý aktívne jazdí na dlhé vzdialenosti, taxikár, ale i štátny zamestnanec. Hlavnou podmienkou pre účasť v teste bola vôľa vodičov otestovať kilometrový výkon najazdením minimálne 15.000 km do konca októbra 2017, čím spoločnosti Continental Barum s.r.o. poskytnú cenné dáta o pneumatikách a ich opotrebení po jazde na slovenských cestách. Test simultánne prebieha aj v Českej republike.

Prvých 5.000 kilometrov sa nieslo v znamení zoznamovania sa s jazdnými vlastnosťami novej pneumatiky. Jazdcov čakajú ešte dve merania, a to po 10.000 km a na záver celého testu – po nájazde 15.000 km, s ktorým príde aj finálny verdikt, či nové PremiumContact 6-tky obstáli na slovenských a českých cestách.

Video z priebežného merania Rasťa Chválu z Garáž TV, testovacieho jazdca z radov motoristických novinárov.

Pár univerzálnych rád na záver ako predĺžite životnosť aj vašim pneumatikám:
– Správne nastavená geometria zabráni tomu, aby sa vaše pneumatiky zjazdili nerovnomerne.
– Kontrolujte si pravidelne tlak v pneumatikách. Čím častejšie, tým lepšie, v najhoršom prípade aspoň raz za mesiac. Správny tlak v pneumatikách nielenže predĺži ich životnosť, ale prispeje aj k úspore paliva.
– Pravidelne vymieňajte pneumatiky medzi hnacou a hnanou nápravou. Táto výmena sa odporúča každých 5 – 10 tisíc kilometrov, čo u väčšiny motoristov znamená interval medzi výmenou letných pneumatík za zimné a naopak.

Samotné opotrebovanie pneumatík záleží aj od spôsobu jazdy a starostlivosti každého vodiča, ktoré majú zásadný vplyv na životnosť pneumatík.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Až začne pršať, hĺbka dezénu rozhodne o vašom bezpečí
Až začne pršať, hĺbka dezénu rozhodne o vašom bezpečí

Akvaplaningu pri jazde za mokra je častou príčinou dopravných nehôd. Spôsobuje ho intenzívny dážď, príliš rýchla jazda aj nedostatočná hĺbka dezénu, ktorý nestíha odvádzať vodu spod pneumatiky. Plášť v takom prípade stráca kontakt s vozovkou, auto nejede, ale začína tzv. plávať. Už pri zostatkovej hĺbke dezénu nižšia ako 3 mm sa vodný stĺpec tlačí medzi […]

Nová pneumatika pre SUV CrossContact ATR od Continentalu
Nová pneumatika pre SUV CrossContact ATR od Continentalu

Pneumatika Continental CrossContact ATR je voľbou pre vačšinu motoristov, ktorí plánujú okrem bežného jazdenia na ceste aj výlety do terénu. S pomerom jazdy na vozovke a mimo nej 70/30 percent sa radí medzi klasické terénne modely.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!