Cena slovenských inzerovaných jazdeniek klesla

, 5 mája 2017, 14:26

V porovnaní s minulým mesiacom priemerná cena inzerovaných jazdeniek na Slovensku klesla takmer o 2.200 eur na 15.358 eur. Inzerujúci však žiadajú za automobily dva razy toľko ako v Českej republike a takmer tri razy ako v Poľsku. Výsledky vyplynuli z pravidelnej analýzy spoločnosti AAA AUTO.

„Cena inzerovaných automobilov na Slovensku je najvyššia v regióne V4, vozidlá však majú zároveň najnižší priemerný nájazd kilometrov (147.222 km) a priemerný vek (8,3). Vyššia priemerná cena je spôsobená aj tým, že sa v prvej desiatke najinzerovanejších áut udomácňujú luxusnejšie automobily ako je BMW3, Audi A4 či BMW5 a dokonca už dva mesiace sa na druhej priečke drží Audi A6. Takéto zastúpenie luxusnejších modelov nie je v žiadnej inej krajine regiónu. Je to len dôkaz toho, že slovenskí zákazníci začínajú čoraz viac dbať o svoju bezpečnosť a komfort na cestách,“ vysvetľuje Karolína Topolová.

V apríli bolo na Slovensku najinzerovanejším autom Škoda Octavia, nasledovaná Audi A6 a Volkswagenom Passat. Prvá trojka je podobná i v Českej republike, avšak Česi miesto Audi A6 uprednostňujú na druhom mieste úspornejšiu a lacnejšiu Škodu Fabia. V Poľsku a Maďarsku vedie na prvom mieste Opel Astra, nasledovaný Volkswagenom Passat v Poľsku a BMW3 v Maďarsku.

10 najinzerovanejších automobilov v apríli 2017 podľa krajín
10 najinzerovanejších automobilov v apríli 2017 podľa krajín

Na Slovensku síce počet najazdených kilometrov v porovnaní s minulým mesiacom stúpol na 147.222 km, napriek tomu sa drží na prvom mieste v regióne. Druhá je Česká republika s 158.418 km. Autá s najväčším priemerným nájazdom inzerujú predajcovia v Maďarsku.

Najviac ojazdených áut bolo v minulom mesiaci už tradične v Trenčianskom kraji (13.505), kde zároveň inzerenti za vozidlá v priemere žiadali aj najviac peňazí (takmer 31.000 eur). Najmenej áut ponúkali predajcovia v Prešovskom kraji iba 3.474 a za najnižšiu priemernú cenu 7.339 eur.

Štatistika z celkového počtu ojazdených áut

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Povinné bezpečnostné pásy u nás tento rok oslavujú 50 rokov
Povinné bezpečnostné pásy u nás tento rok oslavujú 50 rokov

Pasívna aj aktívna bezpečnosť automobilov sa za posledné polstoročie posunula o obrovský kus vpred. Od povinnosti používať bezpečnostné pásy na predných sedadlách, ktorá bola v Československu zavedená od 1. januára 1967, cez airbagy, systém ABS, stabilizačný systém ESP až k dnešným bezpečnostným prvkom, ktoré by z pohľadu bežného užívateľa ešte pred pár rokmi spadali do […]

Skupina AAA AUTO predala za prvé tri mesiace tohto roka už takmer 18.000 vozidiel
Skupina AAA AUTO predala za prvé tri mesiace tohto roka už takmer 18.000 vozidiel

Predajmi za prvé tri mesiace roka 2017, ktoré sú druhé najsilnejšie v histórii, dosahuje skupina AAA AUTO pomaly na najlepšie výsledky z doby svojej expanzie pred celosvetovou recesiou. Na Slovensku vzrástli predaje v prvom kvartáli medziročne o 9,6%, firma predala takmer 4.300 áut. Tieto výsledky pomáhajú skupine priblížiť sa k tohtoročnému cieľu – zvýšeniu predajov o 10% na zhruba 77.000 ojazdených […]

Farba automobilu – okno do duše jeho majiteľa
Farba automobilu – okno do duše jeho majiteľa

Našťastie sú už dávno preč časy, keď si zákazník mohol vybrať akúkoľvek farbu auta, pokiaľ to bola čierna. Automobilky ponúkajú okrem základnej palety ďalšie desiatky farieb, ktoré napomôžu individualizovať vzhľad ich výrobkov podľa priania zákazníkov. Ľudia si farby naozaj užívajú. Ženy, ale i muži.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!