Podľa odhadov spoločnosti Bosch sa v roku 2025 vyrobí takmer 20 miliónov hybridných a elektrických vozidiel.
Firma Bosch zaoberajúca sa technológiami a poskytovaním služieb tak práve teraz zriadila vlastnú organizačnú jednotku elektromobility. Táto jednotka je súčasťou novej divízie Powertrain Solutions. Okrem elektromobility by do divízie mali patriť aj súčasné divízie Benzínové systémy a Dieselové systémy, a to od začiatku roka 2018. Spoločnosť Bosch tak bude už existujúcim, ale aj novým zákazníkom ponúkať všetky technológie pohonných jednotiek z jedného zdroja. Bosch pri vytváraní elektromobility paralelne pracuje aj na ďalšom vývoji spaľovacích motorov. V roku 2025 bude okrem 20 miliónov hybridných a elektrických vozidiel jazdiť ďalších približne 85 miliónov nových vozidiel, ktoré budú mať benzínový alebo naftový motor.
„Či už sa jedná o dieselové pohony, benzínové motory alebo vývoj elektromobility, predstavuje spoločnosť Bosch pre výrobcov automobilov špičku vo vývoji v oblasti technológií. Zo strategického hľadiska sme na prechod k automobilom s elektrickým pohonom veľmi dobre pripravení,“ hovorí Dr. Rolf Bulander, predseda v oblasti podnikania Mobility Solutions a člen predstavenstva Robert Bosch GmbH.
„Či už sa jedná o palivo alebo elektrinu, spoločnosť Bosch bude súčasťou pohonov aj v budúcnosti. Pretože dnes ešte nie je rozhodnuté, ktorý pohon alebo ktoré kombinácie typov pohonov prevládnu a kedy. Práve z tohto dôvodu uprednostňujeme dvojstranný prístup, takže nielen u elektromobility, ale aj u spaľovacích motorov rozvíjame svoje zručnosti a odborné znalosti,“ ďalej vysvetľuje Bulander. Z pozície technologického lídra na trhu pohonných jednotiek sa spoločnosť Bosch aktívne podieľa na vývoji konceptu mobility. Nová divízia Powertrain Solutions do budúcna sľubuje rozsiahle portfólio technológií, ktoré ľuďom budú pomáhať v efektívnejšom, ekonomickejšom a ekologickejšom cestovaní.
Vysoké investície do inovácií pohonov
Bosch na vývoj pohonov vynaloží niekoľko miliárd eur ročne. Len do rozvoja elektromobility investuje približne 400 miliónov eur za rok. Zásadný je pritom výskum a vývoj v oblasti batérií. Spoločnosť Bosch je na svete jediným klasickým dodávateľom automobilového priemyslu, ktorý uskutočňuje výskum nielen na aktuálnych, ale aj na budúcich technológiách batériových článkov. V spolupráci so svetovými výrobcami vozidiel dokázala spoločnosť realizovať už viac než 30 projektov v sériovej výrobe. Futuristickým námetom elektromobility sa v spoločnosti Bosch zaoberá približne 1.800 odborníkov.
Bližšie trhu a zákazníkom
Prostredníctvom novej divízie Powertrain Solutions chce Bosch podporovať zákazníkov v oblasti pohonných jednotiek z jediného zdroja a okrem jednotlivých komponentov chce ponúkať stále viac kompletných riešení. „Naši zákazníci stále viac potrebujú riešenia presahujúce hranice spaľovacích motorov. Táto dynamická premena smerujúca k elektrifikácii pomôže novej divízii vytvoriť vedúcu pozíciu. Svojich zákazníkov v tomto procese premeny podporíme vďaka našim znalostiam a technológiám,“ vysvetľuje Bulander.
Divízia Powetrain Solutions strategicky sleduje tri hlavné oblasti: Osobné a úžitkové vozidlá so spaľovacím a hybridným motorom, a taktiež elektromobily. Čelíme tak komplexnej výzve. „Veľký potenciál rastu vidíme v oblasti elektromobility a úžitkových vozidiel. V rámci osobných automobilov s klasickým spaľovacím motorom sa sústredíme predovšetkým na zvýšenie efektivity,“ hovorí Bulander. Všetky pohonné jednotky potrebujú technické inovácie, keďže konkurencii dokáže dlhodobo odolávať len ten, kto na trh prichádza s produktmi, ktoré aj naďalej znižujú spotrebu paliva a emisií.
Zmeny na trhu
Bosch bude aj v nadchádzajúcich rokoch paralelne rozvíjať všetky technológie, pretože len tak dokáže rýchlo a flexibilne reagovať na zmeny na trhu v oblasti pohonných jednotiek. Momentálne neexistujú pochybnosti, že mobilita už čoskoro prejde na elektrinu. Práve teraz však ešte nedokážeme predpovedať, ako rýchlo a v akej podobe táto zmena nastane.
V rámci divízie Powertrain Solutions bude na celom svete vo viac než 60 lokalitách v 25 krajinách pracovať 88.000 zamestnancov. Už dnes zamestnanci divízií Benzínové a Dieselové systémy veľmi úzko a úspešne spolupracujú. Počnúc rokom 2018 chceme túto spoluprácu aj naďalej rozvíjať, a to prostredníctvom novej divízie. Počet zamestnancov sa však touto reorganizáciou takmer nezmení.
Podrobnosti budúcej organizácie Bosch prejednává v úzkej spolupráci so zástupcami zamestnancov. Nová divízia s tromi jednotkami by mala svoju činnosť zahájiť na začiatku roka 2018.
Komentáre