Budúcnosť spoločnosti Bosch je v inteligentných mestách

, 13 júla 2017, 10:15

Bosch sa stáva poskytovateľom služieb mobility pre mestské konurbácie. V budúcnosti sa spoločnosť viac zameria na vývoj a poskytovanie riešení v prepojených, inteligentných mestách. Do roku 2050 bude v megamestách bývať viac než 6 miliárd ľudí. Do tej doby sa mestská doprava strojnásobí. 

Bosch robí mestá inteligentnými
Letecký pohľad na mestskú výmenu v Tianjin, panoráma križovatky diaľnice

Väčšie množstvo ľudí žijúcich v obmedzenom priestore znamená viac dopravy a tým pádom i rastúce znečistenie, menej zelene, viac hluku a viac času premárneného v doprave. „Svojimi technologickými riešeniami môže Bosch pomôcť zlepšiť kvalitu života v megamestách a konurbáciách. Hlavným prostriedkom na dosiahnutie tohto cieľa je mobilita bez emisií, stresu a nehôd,“ uvádza Dr. Rolf Bulander, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH a vedúci obchodnej oblasti Mobility Solutions.

Taktiež z obchodného hľadiska predstavuje smart city pre Bosch ako dodávateľa technológií a služieb oblasť rastu. Len v období do roku 2020 bude trh inteligentných miest vykazovať rast o 19 percent každý rok a dosiahne hodnotu 700 miliárd eur. Vo svojich cross-sellingových projektoch (naprieč rôznymi oblasťami) dosiahol Bosch za posledné dva roky v tejto oblasti dvojnásobný nárast tržieb.

Dnes: preplnené cesty a znečistené ovzdušie
Večnosť strávená hľadaním parkovacieho miesta, neefektívne doručenie posledných pár metrov, cesty preplnené súkromnými automobilmi – to sú už dnes bežné dopravné problémy v mnohých veľkých mestách.  Bez inteligentnej dopravy a nového modelu mobility nebude v budúcnosti fungovať žiadne megamesto. „Odkláňame sa od vízie mesta zameraného na automobilovú dopravu k predstave mobility, ktorá je inteligentná a multimodálna zároveň,“ dodáva Bulander.

Individuálna, flexibilná a efektívna mobilita
Individuálna, flexibilná a efektívna mobilita ako jeden z cieľov

Zajtra: mobilita bez emisií, stresu a nehôd
Na Bosch Mobility Experience v Boxbergu predvádza Bosch spôsoby, ktorými tvaruje mestskú mobilitu: „Naša snaha vytvoriť mestské prostredie zbavené emisií, stresu a nehôd je previazaná s tromi oblasťami technologického vývoja: automatizáciou, elektrifikáciou a prepojenosťou,“ uvádza Bulander.

Aby to bolo možné dosiahnuť i v rušných metropolách, budú musieť byť verejná doprava, autá, samojazdiace zdieľané a doručovacie vozidlá a ostatné spôsoby dopravy medzi sebou dokonale prepojené.  „Služby multimodálnej mobility, ktoré si užívatelia môžu zarezervovať niekoľkými kliknutiami myši, budú hrať hlavnú úlohu pri znižovaní dopravných zápch.“

Zvyšujúca sa automatizácia mestskej dopravy bude mať za následok väčšiu bezpečnosť a menej nehôd. Už teraz ponúka Bosch MSC (motorcycle stability control = ovládanie stability motocyklov), ESP pre motorky.

Taktiež ABS pre elektrobicykle, ktoré bolo nedávno predstavené, môže byť významných záchrancom. „Prepájanie automobilov, jednostopových vozidiel, ďalších účastníkov cestnej premávky a infraštruktúry môže pomôcť znížiť počet nehôd, a tak zachrániť životy. Jedným z riešení, ktoré Bosch vyvinul, je digitálny štít pre motorkárov. A v prípade núdze môže eCall vyvinutý špeciálne pre motorky zachrániť životy.

Lepšia kvalita ovzdušia vďaka elektromobilite a spaľovacím motorom
Problém kvality ovzdušia pretrváva predovšetkým u veľkých mestských konurbácií. Z tohto dôvodu sa Bosch naďalej drží svojho cieľa nízkych emisií v doprave. „V mestách budúcnosti budú súčasťou riešení tohto problému elektromobilita i spaľovacie motory,“ hovorí Bulander.

Dokonca už dnes robí oblasť elektrobicyklov zo spoločnosti Bosch lídra na trhu s pohonnými jednotkami pre najúspešnejšie elektrické vozidlo na svete. Len na čínskych cestách jazdí už viac než 200 miliónov elektroskútrov a hnacie ústrojenstvo Bosch tu zohráva taktiež svoju úlohu. V prípade ľahkých dvoj-, troj- a štvorkolesových elektrických vozidiel vyvinul Bosch kompaktný systém hnacieho ústrojenstva, ktorý dokáže poháňať dvojkolesové vozidlá, akým je E-Schwalbe a malé štvorkolky, akou je e.Go.  Popri rozvoji elektromobility vo všetkých triedach vozidiel pracuje Bosch na ďalšom vylepšovaní spaľovacích motorov.

Budúcnosť mobility

Dodávateľ širokého spektra produktov pre smart city
Už dnes je celosvetovo spustených 14 pilotných projektov spoločnosti Bosch súvisiacich s inteligentnými mestami, okrem iného sa jedná o mestské projekty v Singapure, San Franciscu, Berlíne a Hamburgu. Sedem projektov zahŕňa i riešenia mestskej mobility. Okrem prepojeného parkovania a riadenia flotily obsahujú tieto riešenia taktiež elektromobilitu a multimodálnu dopravu.

Trikrát rýchlejší rast než rast samotného trhu
227.000 zamestnancov obchodnej oblasti Mobility Solutions zaznamenalo v roku 2016 v celosvetovom predaji tržbu 43,9 miliárd eur. Tento rok očakáva Bosch v oblasti mobility nárast o 7 percent, čo je takmer trikrát rýchlejšie než rast celosvetového automobilového trhu. „Rastieme rýchlejšie než samotný trh a ako dodávateľ automobilových systémov zostaneme silným a predovšetkým inovatívnym partnerom automobilového priemyslu. Navyše sa vyvíjame aj ako poskytovateľ služieb pre všetkých účastníkov premávky,“ dodáva Bulander.

ZDROJ: Tlačová správa Robert Bosch GmbH

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Vylepšený ESI[tronic] 2.0
Vylepšený ESI[tronic] 2.0

Diagnostický software Bosch ESI [tronic] 2.0 bol doplnený o nové funkcie.

Systémy žeravenia Bosch
Systémy žeravenia Bosch

Palivo pre vznetové motory je veľmi zápalné oproti paliva pre zážihové motory. Z tohto dôvodu je štartovanie vznetových motorov s priamym vstrekovaním paliva (DI) spontánne pri akejkoľvek teplote ≥ 0 °C, pretože teplota vznietenia 250 °C sa dosiahne stlačením v spaľovacej komore motora aj pri otáčkach štartéra. Pod určitou teplotou ale vznetové motory potrebujú podporný […]

Bosch SMT 300 nájde netesnosti v sacom i výfukovom trakte
Bosch SMT 300 nájde netesnosti v sacom i výfukovom trakte

Nové zariadenie pre vyhľadávanie úniku Bosch SMT 300 vykonáva skúšky tesnosti na mnohých uzavretých systémoch vozidiel. Toto kompaktné zariadenie umožní nájsť dokonca netesnosti vzduchu alebo vody u tesnenia okien a dverí.

Prvý na svete: Bosch vytvára mapu s TomTom, ktorá využíva radarové signály
Prvý na svete: Bosch vytvára mapu s TomTom, ktorá využíva radarové signály

Bosch a holandský poskytovateľ máp a dopravných informácií TomTom dosiahli prielom pri vývoji máp s vysokým rozlíšením pre automatizované riadenie. Dodávateľ technológie a služieb sa stal prvým na svete, ktorý vytvoril lokalizačnú vrstvu s využitím radarových signálov.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!