Parkovanie bez vodiča predvádzajú Bosch a Daimler v reálnych podmienkach

26 júla 2017, 15:53

Manuálne parkovania je minulosťou. V parkovacej garáži múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte sa vďaka firmám Bosch a Daimler automatizované parkovanie stalo skutočnosťou.

Bosch a Daimler predvádzajú parkovanie bez vodiča v reálnych podmienkachPomocou povelu prostredníctvom smartfónu môžu teraz vodiči automaticky zaparkovať autá na pridelených miestach bez toho, že by museli dohliadať na ich pohyb. Automatizované parkovanie je dôležitým medzníkom na ceste k autonómnemu riadeniu.

Pilotné riešenie v parkovacej garáži múzea Mercedes-Benz je vôbec prvým svetovým riešením založeným na infraštruktúre pre úplne automatizovanú parkovaciu službu v reálnych podmienkach, či už s vodičom za volantom alebo bez neho. Od začiatku roku 2018 budú mať návštevníci možnosť zažiť si túto pohodlnú službu v garážach múzea na vlastnej koži.

„Autonómne riadenie sa k nám blíži väčšou rýchlosťou, než si mnohí z nás uvedomujú. Parkovanie bez vodiča v múzeu pôsobivo demonštruje, o akú pokročilú technológiu ide,“ povedal Dr. Michael Hafner, vedúci vývoja automatizovaného riadenia a aktívnej bezpečnosti divízie Cars spoločnosti Mercedes-Benz.

Automatizovaná parkovacia služba založená na smartfóneAko mávnutím čarovného prútika: automatická jazda na parkovacie miesto a späť
Pomocou aplikácie v smartfóne si ktokoľvek môže zarezervovať vozidlo. Cesta začína v okamihu, kedy sa vozidlo automaticky presunie do priestoru pre vyzdvihnutie. Vrátenie vozidla je rovnako jednoduché: zákazník ho nechá na výstupnom mieste v garáži a vráti ho pomocou aplikácie v smartfóne.

Toto parkovanie bez vodiča je možné vďaka súhre medzi infraštruktúrou inteligentných parkovacích garáží dodávanou firmou Bosch a automobilovou technológiou Mercedes-Benz. Senzory nainštalované v parkovacej garáži monitorujú pri navádzaní vozidla jazdný koridor a jeho okolie. Technológia vo vozidle bezpečným spôsobom prevádza príkazy od infraštruktúry parkovacej garáže do jazdných manévrov. Daimler zaisťuje súkromnú parkovaciu garáž múzea a pilotné vozidlá. Spoločne s firmou Bosch definuje rozhranie medzi infraštruktúrou a vozidlom a realizuje potrebné úpravy senzorovej technológie a softvéru vozidiel.

Tam, kde sa dejú zázrakyPrvé prevádzkové schválenie pre parkovanie bez vodiča na svete
Po premiére bude nasledovať intenzívna fáza testovania a spúšťania. Na projekt od samého začiatku dozerali miestne úrady – regionálny správny úrad v Stuttgarte a ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska – a odborníci z TÜV (Technischer Überwachungs-Verein = Technické kontrolní sdružení) Rheinland, s cieľom posúdiť prevádzkovú bezpečnosť technológie pre automatizované parkovanie a parkovacie garáže. Možnosť ponuky technológie parkovania bez vodiča zákazníkom čaká ešte na konečné schválenie zo strany regulačných orgánov.

Súčasné parkovacie garáže je taktiež možné dodatočne vybaviť   . Pre prevádzkovateľov parkovacích garáží bude parkovanie bez vodiča znamenať efektívnejšie využitie dostupných parkovacích miest: na rovnakej ploche môže byť zaparkovaných až o 20 percent viac vozidiel.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

V Európe majú automobily zostať za hranicami miest, Ázia vsádza na lotériu a India zase na trojkolky
V Európe majú automobily zostať za hranicami miest, Ázia vsádza na lotériu a India zase na trojkolky

V roku 2025 budú dopravné zápchy v európskych veľkomestách spôsobovať náklady vo výške 208 miliárd eur ročne. A možno budú dokonca ešte vyššie, pretože do roku 2050 má žiť viac než 82 percent Európanov v mestách.

Riešenia Bosch pre mestskú mobilitu
Riešenia Bosch pre mestskú mobilitu

Od zdieľania po parkovanie: riešenia pre mobilitu bez stresu. Od ABS po robotické taxíky: riešenia pre mobilitu bez nehôd. Od syntetických palív po e-skútre: riešenia pre mobilitu bez emisií.

Bosch plánuje prevzatie MTA – talianskeho výrobca klimatizačných systémov
Bosch plánuje prevzatie MTA – talianskeho výrobca klimatizačných systémov

Bosch plánuje prevzatie MTA Spa., talianskeho výrobcu vysoko účinných systémov vykurovania, ventilácie a klimatizácie (HVAC = heating, ventilating and air-conditioning). Príslušná zmluva bola podpísaná v talianskom Miláne 22. júna 2017.

Vylepšený ESI[tronic] 2.0
Vylepšený ESI[tronic] 2.0

Diagnostický software Bosch ESI [tronic] 2.0 bol doplnený o nové funkcie.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!