Riešenia Bosch pre mestskú mobilitu

17 júla 2017, 12:32

Od zdieľania po parkovanie: riešenia pre mobilitu bez stresu. Od ABS po robotické taxíky: riešenia pre mobilitu bez nehôd. Od syntetických palív po e-skútre: riešenia pre mobilitu bez emisií.

Jednostopová mobilita v metropolách: rýchlo, flexibilne a rôznorodo
Jednostopová mobilita v metropolách: rýchlo, flexibilne a rôznorodo

COUP: Služba COUP znamená zdieľanie e-skútrov. Po debute v Berlíne sa teraz pridal i Paríž. Bosch do ulíc umiestnil približne 1.600 skútrov, a ďalšie sú na ceste.
Automotive Cloud Suite: Budúci rok spustí Bosch svoj Automotive Cloud Suite, softvérovú platformu, ktorá tvorí ústredný bod prepojenej mobility a umožňuje vodičom prístup k on-line parkovaniu i ich inteligentným domácnostiam aj z ciest.

Intermodálne: V júli 2017 Bosch zaháji skúšobnú prevádzku asistenta mobility, ktorý bezproblémovým využitím prepojenosti existujúcich služieb mobility nájde najrýchlejšiu cestu naprieč mestom na základe dát v reálnom čase.

Prepojené parkovanie: Projekty Bosch postupne pomáhajú vyhnúť sa stresu pri vyhľadávaní parkovacích miest. Či už sa jedná o komunitné parkovanie, správu aktívnych parkovacích miest alebo automatizované parkovanie – riešenia Bosch pre prepojené a automatizované parkoviská šetria čas a pohonné hmoty a taktiež nervy ľudí.

Bosch a Daimler automatizujú parkovanie
Bosch a Daimler automatizujú parkovanie

HD mapa: Ešte pred koncom tohto desaťročia sa spoločnosti Bosch podarí vytvoriť digitálnu mapu s vysokým rozlíšením, ktorá taktiež obsahuje údaje z radarových senzorov. Bosch na tom pracuje spoločne s holandskou spoločnosťou TomTom, rovnako ako aj s čínskymi poskytovateľmi AutoNavi, Baidu a NavInfo.

Prepojená logistika: V nasledujúcich rokoch bude Bosch taktiež prepájať a automatizovať nákladnú dopravu. Spoločnosť v súčasnej dobe vyvíja nové logistické služby – napríklad integrované mikromechanické senzory monitorujúce nákladnú dopravu. Cieľom je znížiť náklady, zlepšiť logistickú účinnosť a odľahčiť infraštruktúre.

Prepojené automobily: V ďalšom desaťročí pôjde konektivita ruka v ruke s premenou samotného auta. Popri domácnosti a pracovisku sa autá stanú tretím životným priestorom. V budúcnosti bude napríklad pri nakupovaní online alebo rezervácii elektrobicykla spoza volantu potrebných len pár jednoduchých gest, ako to znázorňuje i prepojené predvádzacie vozidlo Bosch.

Na ceste k mestám s nízkymi emisiami
Na ceste k mestám s nízkymi emisiami

Riešenia pre mobilitu bez nehôd
ABS a ESP: Elektronickí strážni anjeli ABS a ESP sú úspešnými priekopníkmi firmy Bosch. Za rôznych okolností už zachránili milióny ľudí pred kolíziou tým, že na zlomok sekundy prevzali automaticky kontrolu nad brzdením alebo riadením.

ABS pre elektrobicykel: Jazda na pedelci sa teraz stane ešte bezpečnejšou. Bosch zahajuje výrobu antiblokovacieho brzdového systému elektrických bicyklov. Tento nový element zabraňuje zablokovaniu predného kolesa a zdvihnutiu zadného kolesa. Týmto spôsobom môže byť skrátená brzdná dráha a minimalizované riziko pádu cez riadidlá či pádu z bicykla.

ABS pre motocykle: Bosch ABS10 pre motocykle je malý a ľahký. V porovnaní s ABS 9 sa inžinierom z firmy Bosch podarilo znížiť hmotnosť antiblokovacieho systému o približne 30 percent a veľkosť o približne 45 percent. Okrem optimalizácie veľkosti a hmotnosti sa zamerali na zníženie nákladov. Výsledkom je, že systém je teraz vhodný aj pre použitie v malých motocykloch s objemom do 250 ccm.

Inovatívne aplikácie nabíjania
Inovatívne aplikácie nabíjania

Ovládanie stability motocykla MSC: Ovládanie stability motocykla MSC je typ ESP pre motocykle. Monitorovaním parametrov jednostopových vozidiel akým je uhol sklonu môže systém okamžite upraviť svoje elektronické brzdenie a akceleračné zásahy podľa aktuálneho stavu jazdy. Týmto spôsobom môže systém Bosch zabrániť tomu, aby sa motorka príliš nakláňala alebo sama vyrovnala pri brzdení v zákrutách, čo je moment, kedy dochádza k väčšine nehôd motoriek.

Digitálny štít: Zamestnanci Bosch zaoberajúci sa výskumom nehôd odhadujú, že komunikácia motocykel-automobil by mohla zabrániť takmer každej tretej nehode motocyklu. Až desaťkrát za sekundu si vozidlá v okruhu niekoľko sto metrov vymieňajú informácie o type vozidla, rýchlosti, polohe a smere jazdy. Inými slovami, dlho predtým, než sa motocykel objaví, varuje táto technológia vodičov a senzory v ich vozidlách, že sa motocykel blíži. To im umožňuje šoférovať lepšie a defenzívnejšie.

Asistenčné systémy vodiča: Títo neviditeľní šoféri pomáhajú vodičom v monotónnych alebo náročných dopravných situáciách. Monitorujú okolie vozidla pomocou radarových, video a ultrazvukových senzorov. Pomáhajú šoférovať a brzdiť auto pri parkovaní, zmene jazdných pruhov alebo pri uviaznutí v zápche. Pomocné systémy vodiča môžu zabrániť nehodám a sú predchodcami automatizovaného šoférovania.

Budúcnosť mestskej mobility
Budúcnosť mestskej mobility

Automatizované šoférovanie: Pred začiatkom ďalšieho desaťročia chce spoločnosť Bosch v spolupráci s firmou Daimler umožniť plne automatizované šoférovanie v mestách (SAE úroveň 4) a mobilitu bez vodiča (SAE úroveň 5). Ich ciele zahrňujú vývoj a zahájenie výroby autonómneho pohonného systému pre robotické taxíky.

eCall pre motocykle: Na základe inteligentných algoritmov zrážky zistí systém eCall účasť motorkára na nehode, automaticky zaháji tiesňové volanie a informuje záchranné služby o type vozidla i jeho polohe.

Riešenia na ceste k mobilite s nulovými emisiami
RDE: V tomto roku sa objavia prvé certifikácie dieselových modelov, ktoré vyhovujú normám Euro 6 pre emisie v reálnych podmienkach jazdy (RDE). Bosch v súčasnej dobe realizuje so svojimi zákazníkmi približne 300 RDE projektov. Spoločnosť chce podporiť výrobcov automobilov v ich úsilí ešte viac znížiť emisie spôsobené oxidmi dusíka z dieselových vozidiel. V rámci skúšobných jázd v mestách Bosch už ukázal, že je to možné.

Inteligentné mestá
Inteligentné mestá

Filtre pevných častíc: Bosch v Európe už nebude vykonávať inžinierske práce na vznetových motoroch, ktoré nie sú vybavené filtrom pevných častíc. Od zavedenia filtru nemal diesel s časticami problémy a cieľom je dosiahnuť rovnaký výsledok taktiež u benzínových motorov.

48-voltová technológia: 48-voltová palubná sieť je vhodná pre základné hybridné pohony. Tu je Bosch opäť dodávateľom systémov od elektromotoru až po batériu. Spoločnosti sa s touto technológiou darí. Len v Číne získal Bosch v roku 2016 päť významných objednávok pre svoju 48-voltovú batériovú technológiu.

Ľahká elektrická mobilita: Všetky elektrické 48-voltové systémy hnacieho ústrojenstva budú súčasťou veľmi malých a ľahkých nových vozidiel pre osobnú mestskú mobilitu. Bosch taktiež vybavuje tieto vozidlá, či už sa jedná o jednostopové E-Schwalbe alebo o jednostopové e.Go.

E-náprava: Aby sa mohli vyrábať väčšie vozidlá schopné elektrického pohonu, pracuje Bosch na vývoji vysokonapäťových systémov. Jedným z príkladov je elektrická náprava – motor, elektronika a prevodovka integrovaná do jedného krytu. Je vysoko efektívna a jednoduchá pre štandardizáciu.

Posledné metre: Elektromobilita od firmy Bosch je už prítomná v mestskej doprave v Nemecku. Bosch dodáva hnacie ústrojenstvo pre vozidlá „Streetscooters“ nemeckej pošty. Jedná sa o najväčšiu európsku flotilu elektrických vozidiel.

Syntetické palivá: Samotný spaľovací motor sa môže stať alternatívnym pohonom, pokiaľ bude fungovať na syntetickom palive vyrobenom z obnoviteľnej energie, čo by z neho robilo riešenie šetriace prírodné zdroje, ktoré je navyše CO2 neutrálne. K mobilite bez emisií vedie mnoho ciest a spoločnosť Bosch ich všetky preskúmava.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Budúcnosť spoločnosti Bosch je v inteligentných mestách
Budúcnosť spoločnosti Bosch je v inteligentných mestách

Bosch sa stáva poskytovateľom služieb mobility pre mestské konurbácie. V budúcnosti sa spoločnosť viac zameria na vývoj a poskytovanie riešení v prepojených, inteligentných mestách. Do roku 2050 bude v megamestách bývať viac než 6 miliárd ľudí. Do tej doby sa mestská doprava strojnásobí. 

Vylepšený ESI[tronic] 2.0
Vylepšený ESI[tronic] 2.0

Diagnostický software Bosch ESI [tronic] 2.0 bol doplnený o nové funkcie.

Systémy žeravenia Bosch
Systémy žeravenia Bosch

Palivo pre vznetové motory je veľmi zápalné oproti paliva pre zážihové motory. Z tohto dôvodu je štartovanie vznetových motorov s priamym vstrekovaním paliva (DI) spontánne pri akejkoľvek teplote ≥ 0 °C, pretože teplota vznietenia 250 °C sa dosiahne stlačením v spaľovacej komore motora aj pri otáčkach štartéra. Pod určitou teplotou ale vznetové motory potrebujú podporný […]

Bosch SMT 300 nájde netesnosti v sacom i výfukovom trakte
Bosch SMT 300 nájde netesnosti v sacom i výfukovom trakte

Nové zariadenie pre vyhľadávanie úniku Bosch SMT 300 vykonáva skúšky tesnosti na mnohých uzavretých systémoch vozidiel. Toto kompaktné zariadenie umožní nájsť dokonca netesnosti vzduchu alebo vody u tesnenia okien a dverí.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!