Najdrahšie ojazdené autá spomedzi susedných krajín kupujú Slováci

, 12 januára 2017, 16:21

Slováci chcú v inzercii za ojazdené vozidlo takmer o polovicu viac ako Česi. Minulý rok ponúkal trh jazdeniek na Slovensku viac ako pol milióna áut, pričom na Slovensku, v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku to bolo celkom 4.292.000 automobilov.

Slovenskí motoristi si mohli v roku 2016 vyberať z viac ako 558-tisíc inzerovaných ojazdených vozidiel dostupných po celom Slovensku, Český trh ponúkal viac ako jeden milión vozidiel, v Poľsku takmer 2 milióny a v Maďarsku viac ako 680-tisíc. Pri porovnaní priemerných cien ojazdených vozidiel v susedných krajinách sa Slovensko dostáva na prvé miesto. Domáci motoristi museli v minulom roku za ojazdené vozidlo ponúknuť viac ako 13.000 eur, pričom v Českej republike len niečo vyše 7.100 eur, v Maďarsku a 6.100€ a v Poľsku dokonca iba takmer 5.500 eur. Priemerný vek vozidiel sa pohybuje v rozmedzí zhruba tri roky. Najmladšie vozidlá (9,1 roka) sa ponúkajú na Slovensku, najstaršie v Maďarsku (12,5 roka). V Českej republike činí priemerný vek jazdeného vozidla 10,4 roka. Značné rozdiely sú viditeľné aj pri najazdených kilometroch. Oproti Českej republike a Slovensku, kde počet najazdených kilometrov dosahoval v priemere 154 tisíc (ČR) a 147 tisíc (SR), ukazoval v Poľsku a Maďarsku odometer priemernej jazdenky viac ako 173-tisíc v Poľsku a 178-tisíc v Maďarsku. V rámci Českej republiky bolo najviac vozidiel ponúkaných v Prahe (298 tisíc), na Slovensku to bolo v Trenčianskom kraji kde si zákazníci mohli vyberať z celkovo 122-tisíc automobilov. V Poľsku sa vlani ponúkalo najviac vozidiel (295-tisíc) vo Varšave a okolí. Uvedené štatistiky zodpovedajú veľkosti týchto aglomerácií.

Motoristi si radi vyberajú

Inzerenti evidentne na základe dopytu verili, že sú Slovenskí motoristi ochotní za automobil utratiť takmer o 1.500 eur viac ako v roku 2015, čo je nárast o 12,9 %. V Českej republike zaznamenávame výrazne pomalší medziročný nárast sumy ( 6,7 %). Slovenská ekonomika rastie a Slováci sú podľa cien požadovaných v inzercii za ojazdené vozidlá ochotní investovať rok od roka viac. Vsádzajú na kvalitnejšie, bezpečnejšie a lepšie vybavené vozidlá, do úvahy začínajú brať i náklady na opravy, ktoré so sebou nesie nákup starej jazdenky,“ uvádza generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Rozdielny vkus motoristov susedných krajín sa premieta aj do obľúbenosti značiek, ktoré sa predávajú najviac. Popularita továrenských značiek v TOP 10 najobľúbenejších áut je relatívne odlišná. Kým na Slovensku a v Českej republike si prvé dve priečky drží Škoda s modelmi Octavia a Fabia, v Poľsku a v Maďarsku sa do pomyselného rebríčka desiatich najobľúbenejších modelov nedostal ani jediný zástupca českej Škody. V oboch krajinách s jasným prehľadom dominuje Opel Astra. Jediné tri modely, ktoré sa vošli do TOP 10 vo všetkých štyroch krajinách, sú VW Passat, Ford Focus a BMW 3.

Na Slovenskom trhu bolo v decembri inzerovaných viac ako 43-tisíc ojazdených vozidiel. Pri kúpe jazdenky si museli motoristi siahnuť hlbšie do vrecka, i naďalej pokračovalo ich mierne zdražovanie. Ponuka ojazdených vozidiel sa naprieč jednotlivými slovenskými krajmi výrazne líšila. Najviac vozidiel bolo v decembri dostupných v Trenčianskom kraji (11.639) a naopak najmenej v Trnavskom (3.274). Priemerná cena ojazdeného vozidla medzimesačne mierne vzrástla na 16.079€ čo je o 1.500€ viac ako v mesiaci november.

Zaujímavosťou je, že v Trenčianskom kraji priemerná cena za vozidlá v decembri dosahovala viac ako 35 tisíc € pričom v Košickom  len niečo vyše 6.800 €. V Bratislavskom kraji boli ojazdené autá ponúkané v priemere za 12.694€.

Najpopulárnejším ojazdeným autom bola naďalej Škoda Octavia, nasledovaná modelom Fabia. Na treťom mieste sa držal obľúbený  Volkswagen Passat. Nemecké značky obsadili aj ďalšie priečky rebríčka.

Výrazný a prekvapivý skok zaznamenalo priestranné SUV VW Touareg, ktorý sa umiestnil na 8. mieste, pričom v novembri bol len na 15 priečke. Prvú desiatku predaja uzatvára Ford Focus.

1

 

Tlačová správa AAA Auto

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Spoločnosť AAA Auto je v prvých troch kvartáloch druhým najväčším predajcom áut po Škoda Auto
Spoločnosť AAA Auto je v prvých troch kvartáloch druhým najväčším predajcom áut po Škoda Auto

Skupina AAA AUTO dosiahla so 69.000 predanými automobilmi nový „pokrízový“ rekord a  priblížila sa číslam z roku 2007, kedy tesne pred nástupom celosvetovej recesie predala 80.000 áut. Behom prvých deviatich mesiacov predalo štrnásť slovenských pobočiek takmer rovnaký počet osobných vozidiel ako Škoda Auto, ktorá predala len o 341 áut viac a na Slovensku dlhodobo vedie v predajoch nových vozidiel. […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!