Opatrne za dažďa – hrozí aquaplaning

28 augusta 2017, 16:31

Pri zmenšujúcej sa hĺbke dezénu pneumatiky odvádzajú výrazne menej vody. Pri dosiahnutí zákonom stanovenej minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm sa zníži schopnosť odvádzania vody na 50 percent. Pri aquaplaningu nohu zložte z pedála, nehýbte volantom a podľa možností nebrzdite.

Continental aquaplaning Porsche

Zatiaľ čo nová pneumatika pri rýchlosti 80 km/h vytlačí každú sekundu 30 litrov vody, pri dosiahnutí zákonom stanovenej minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm sa zníži schopnosť odvádzania vody na 50 percent. Z meraní spoločnosti Continental vyplýva, že pri drážke so zvyškovou hĺbkou tri milimetre je ešte stále k dispozícii takmer 80-percentná schopnosť odvádzania vody.

Spoločnosť Continental vykonala niekoľko testov s rôznymi pneumatikami. Výsledok: všetky modely pneumatík strácajú s ubúdajúcou hĺbkou dezénu schopnosť odvádzať väčšie množstvá vody. Preto by mali vodiči pri dosiahnutí hranice troch milimetrov vymeniť pneumatiky za nové.

Tabulka Continental odvádzanie vody podľa hĺbky dezénu

Aby sa spotrebitelia vedeli jednoduchšie orientovať, umiestnili výrobcovia pneumatík, ako je napríklad spoločnosť Continental alebo Uniroyal, medzi dezénové drážky takzvané „indikátory opotrebovania“. Sú to malé mostíky medzi dezénovými blokmi, ktoré sú vysoké tri milimetre. Keď okolitý profil pneumatiky dosiahne tento mostík, je pre bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky najlepšie pneumatiky vymeniť. Indikátory opotrebovania behúňa možno nájsť pri symbole dažďovej kvapky na bočnici pneumatiky.

V prípade nových a ojazdených pneumatík pri jazde v daždi platí, že treba znížiť rýchlosť, aby nedošlo k aquaplaningu. Ak pneumatika aj napriek tomu pláva, treba okamžite zložiť nohu z plynu a pustiť spojku. Nesmie sa hýbať volantom a brzdiť. Ak však hrozí nehoda, treba okamžite začať núdzové brzdenie – zadné kolesá ešte väčšinou dokážu znížiť rýchlosť. Keď má vozidlo opäť kontakt s vozovkou, možno pokračovať v jazde so zníženou rýchlosťou.

 

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Test pneumatík PremiumContact 6 bežnými vodičmi
Test pneumatík PremiumContact 6 bežnými vodičmi

Značka Continental pokračuje v testovaní pneumatík PremiumContact 6 s bežnými vodičmi, ktorých našla prostredníctvom svojej fanpage na Facebooku. Mesiac jún prinesol priebežné výsledky dlhodobého testu, ktorý potrvá približne do konca októbra, dokedy by jazdci mali najazdiť aspoň 15.000 kilometrov.

Hučí vám letné pneumatiky? Problém môže byť inde
Hučí vám letné pneumatiky? Problém môže byť inde

Možno to poznáte. Chcete si užiť pohodový letný výlet, ale namiesto hudby z rádia či vtipných historiek od spolujazdcov počujete nepríjemné hučanie pneumatík. Niet však dobré nad týmto problémom mávnuť rukou a snažiť sa hučanie ignorovať. Problém sa totiž nemusí týkať priamo pneumatík, ale môže súvisieť s inou poruchou vozidla.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!