Reakcia zo strany Renomovanej Značky prišla až o dva týždne!
Dňa 26.04.2016, Píše Importér Renomovanej Značky:
Dobrý deň p. Baráth, dovoľte mi reagovať na Váš e-mail.
Podľa vyjadrenia zamestnancov Renomovanej Značky bol majiteľ vozidla informovaný telefonicky o dodatočných nákladoch aj o presnej sume, čo potvrdil mailom dňa 30.3.2016 a s návrhom súhlasil. Pre zastúpenie Renomovanej Značky v ČR záručná oprava nie je stratou, pre ktorú by sme sa snažili opravu alebo náklady na opravu minimalizovať a tým akokoľvek negatívne ovplyvňovať opravu alebo šetriť na oprave. Pri každej garančnej oprave sa postupuje podľa štandardných postupov daných výrobcom, používajú sa originálne náhradné diely najvyššej kvality tak, aby sa vozidlo vrátilo majiteľovi plne prevádzkyschopné a zaručila sa spokojnosť zákazníka. Avšak žhaviace sviečky a takisto vstrekovače sú diely, ktoré podliehajú bežnému opotrebeniu. Vyplýva to už z konštrukcie vstrekovačov. Ich životnosť sa nedá presne vypočítať a ani empiricky určiť, keďže pracujú s vysokými tlakmi a na úrovni mikrometrov a jediný spôsob, ako je mazaný vstrekovač, je naftou, takže jeho životnosť priamo závisí na kvalite zloženia nafty. Piezoelektrická ihla vo vstrekovači vykoná za svoju životnosť milióny cyklov a pri pohybe sa opotrebúva. Preto výrobca pri najazdených cca 212.000 km už nemôže zaručiť bezproblémovosť a bezporuchovosť týchto dielov a tým pádom nemôže držať garanciu na tieto diely. K jednaniu zástupcu Renomovanej Značky sa domnievam, že asi došlo ku skratovému konaniu jednotlivca, čo však nezodpovedá cieľom a štandardným postupom Renomovanej Značky. Týmto sa Vám v mene zastúpenia Renomovanej Značky v ČR ospravedlňujem. Za túto nepríjemnú skúsenosť verím, že aj napriek tomu zostanete aj naďalej Renomovanej Značke verný. V prípade, že sa vyskytnú na vozidle ďalšie závady v záručnej dobe, obráťte sa s dôverou na niektorý z našich autorizovaných servisov v Českej republike alebo na Slovensku, kde Vám vyškolený personál ochotne poradí, prípadne závadu odstráni.
Ak by bola potrebná moja intervencia, smelo sa na mňa obráťte.
Píše Ákos Baráth, manažér servisného konceptu Q-SERVICE®:
Po tomto maili sme už zhodnotili spoločne s advokátmi, že tu už obyčajná komunikácia nestačí a je zbytočná. Na dokazovanie bude treba privolať súdneho znalca z odboru dopravy.
Nakoniec sa podarilo nájsť znalca, ktorý sa v problematike vyznal a po preštudovaní všetkých materiálov vznikol posudok v rozsahu 60 strán vrátane príloh. Posudok jednoznačne potvrdil naše stanovisko, že opravca neoprávnene účtoval dodatočné náklady v rámci garančnej opravy vozidla. Žhaviče a vstrekovače boli – citujem zo znaleckého posudku: „Z technického rozboru predloženého testu vstrekovačov a prevádzky vozidla pred poškodením motora je možné konštatovať, že nebola zistená žiadna porucha na vstrekovačoch pred poškodením motora. Vstrekovače pred poškodením motora neboli poškodené a boli funkčné. Ich výmena nebola potrebná z dôvodu ich poruchy v dôsledku bežného opotrebenia, ale v príčinnej súvislosti s poškodením motora. Pokiaľ došlo k ich poškodeniu pri demontáži a nie pri poruche motora, demontáž bola potrebná z dôvodu poruchy motora a nie na žiadosť zákazníka. Z technického hľadiska je teda možné potvrdiť, že pokiaľ by nedošlo k poškodeniu vstrekovačov pri poruche motora, prípadne pri ich demontáži, mohli byť na vozidle aj po výmene motora ďalej používané bez nutnej výmeny.“
Samozrejme, bolo ešte potrebné, aby toto naše stanovisko potvrdil aj súd a rozhodol vo veci. V apríli 2017 bola podaná žaloba na príslušný Okresný súd (žaloba bola podaná na subjekt, ktorý vozidlo predával v SR) a následne zaplatený súdny poplatok. V júli vydal okresný súd v predmetnej veci na základe doložených materiálov platobný rozkaz, voči ktorému môže žalovaný do 15 dní podať odpor alebo uhradí plnenie. Nakoľko k odporu nedošlo, platobný rozkaz nadobudol právoplatnosť.
Bola zaplatená celá žalovaná pohľadávka, znalecký posudok, náhrada za súdny poplatok, úroky z omeškania a právne zastupovanie! Filozofiou podobné garančné prípady sme riešili aj s inými značkami a zatiaľ s pozitívnym výsledkom. Cieľom bolo ukázať, že sa nemusíte báť vykonávať údržbu vozidiel aj počas záručnej doby a kvôli tomu zbytočne strácať zákazníkov. Je k tomu, samozrejme, potrebný aj aktívny a zodpovedný prístup samotného autoservisu, ktorý údržbu vykonáva. V menovanom prípade viď autoservis Q-SERVICE® AMM Servis s.r.o. Nezabúdajte preto, že nemusíte len vyzerať ako značkový servis, ale musíte opravovať a vystupovať 10x lepšie ako najlepší značkový servis vo vašom regióne, aby ste si v budúcnosti udržali klientelu.
Ákos Baráth
Manažér servisného konceptu Q-SERVICE®
*Mená a názvy niektorých zúčastnených osôb, strán, či výrobkov mohli byť zámerne upravené, aby nedošlo k prípadnému pošpineniu mena či reputácie.
Článok bol uverejnený v časopise IC journal 2/2017 firmy Inter Cars.
Komentáre