Continental predstavuje dva nové technologické koncepty pneumatík

, 25 septembra 2017, 10:42

Continental predstavuje dva nové technologické koncepty pneumatík pre väčšiu bezpečnosť a pohodlie.

Continental predstavuje dva nové technologické koncepty pneumatík, ktoré prinesú v  budúcnosti ešte vyššiu bezpečnosť a pohodlie. Tieto dva systémy umožňujú nepretržité sledovanie stavu pneumatiky ako aj prispôsobenie výkonových charakteristík pneumatiky situácii a stavu cesty. Technológie, nazvané ContiSense a ContiAdapt, budú verejnosti predstavené na Frankfurtskom autosalóne 2017 (IAA) spolu so štúdiou pneumatík.

Technológia ContiSense je založená na vývoji elektricky vodivých gumových materiálov. Tie umožňujú prenos elektrických signálov zo snímača v pneumatike do prijímača v aute. Snímače nepretržite sledujú hĺbku dezénu aj teplotu pneumatík. Ak sú namerané hodnoty nad alebo pod vopred zadefinovanými limitmi, systém okamžite upozorní vodiča. Ak dôjde k prepichnutiu dezénu, nielen, že sa uzavrie okruh pneumatiky, ale zároveň sa spustí okamžitá výstraha pre vodiča. Všetko prebieha ďaleko rýchlejšie ako pri doteraz používaných systémoch, ktoré varujú vodiča, len ak už začal klesať tlak v pneumatike. Systém ContiSense bude v budúcnosti obsahovať ďalšie snímače, ktoré bude možno používať aj samostatne. Vodič tak dostane informácie o povrchu vozovky, napríklad jej teplotu alebo prítomnosť snehu. Údaje sa budú prenášať do elektronického systému vozidla alebo prostredníctvom Bluetooth pripojenia do smartfónu.

Technológia ContiAdapt kombinuje mikroprocesory integrované v kolese s ráfikom, ktorý má premenlivú šírku.

Systém tak dokáže upraviť veľkosť kontaktnej plochy medzi pneumatikou a vozovkou, ktorá pri rôznych stavoch vozovky predstavuje rozhodujúci faktor pre bezpečnosť aj pohodlie. Štyri rôzne kombinácie umožňujú dokonalé prispôsobenie na mokrej, nerovnej, šmykľavej a normálnej vozovke. Napríklad kombinácia menšej kontaktnej plochy a vyššieho tlaku v pneumatike vedú k nižšiemu valivému odporu a energeticky efektívnejšej jazde na hladkých, suchých cestách. Naopak, kombinácia väčšej kontaktnej plochy s nižším tlakom pneumatiky zabezpečuje ideálnu priľnavosť na šmykľavej vozovke. Systém umožňuje nastaviť aj veľmi nízky tlak pneumatík pod hodnotou 1 bar  – čo pomáha pri manévrovaní vozidlom zapadnutým v hlbokom snehu alebo pri prechode vozovky s poľadovicou.

K systémom ContiSense a ContiAdapt patrí aj koncept novej pneumatiky, ktorý umožňuje úplné využitie oboch systémov. Dizajn pneumatiky obsahuje tri rôzne zóny dezénu – pre jazdu na mokrých, šmykľavých a suchých povrchoch. V závislosti od tlaku pneumatiky a šírky ráfiku sa aktivujú rôzne zóny ráfiku a pneumatika vždy prispôsobí kontaktnú plochu konkrétnej situácii. Charakteristiky pneumatiky sa upravia podľa prevládajúcich podmienok na vozovke alebo preferenciám vodiča.

Continental považuje oba tieto technologické koncepty za sľubné riešenia mobility v budúcnosti, keďže takéto pneumatiky budú spĺňať požiadavky automatizovanej jazdy a elektrifikácie. Napríklad nízky valivý odpor umožňuje elektrickým autám prejsť na jedno nabitie dlhšiu trasu. Zároveň možno takéto pneumatiky prispôsobiť osobným preferenciám vodiča alebo náhlym zmenám počasia. Tieto koncepty sú logickým ďalším krokom vo vývoji snímača REDI,  ktorý bol na trh uvedený spoločnosťou Continental v roku 2014 a predstavuje základ pre zavedenie inteligentnej komunikácie medzi vozidlom a pneumatikou.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Continental oznamuje program dobrovoľnej výmeny osobných pneumatík
Continental oznamuje program dobrovoľnej výmeny osobných pneumatík

Spoločnosť Continental oznámila program dobrovoľnej výmeny pneumatík v dôsledku použitia nesprávneho materiálu počas výroby. Program zahrňuje 4.260 pneumatík vyrobených v 50. týždni 2016 a 16. týždni 2017.

Continental predstavuje inovácie pre rastúci trh elektromobility
Continental predstavuje inovácie pre rastúci trh elektromobility

Na tohtoročnom IAA predstaví technologická spoločnosť Continental príklady nových sériových produktov a výhľad do blízkej budúcnosti elektrifikácia pohonov vo vozidlách.

Opatrne za dažďa – hrozí aquaplaning
Opatrne za dažďa – hrozí aquaplaning

Pri zmenšujúcej sa hĺbke dezénu pneumatiky odvádzajú výrazne menej vody. Pri dosiahnutí zákonom stanovenej minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm sa zníži schopnosť odvádzania vody na 50 percent. Pri aquaplaningu nohu zložte z pedála, nehýbte volantom a podľa možností nebrzdite.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!