Škoda Superb tento mesiac oslávi 15 rokov

, 16 decembra 2016, 13:04

Tento mesiac to bude 15 rokov, čo Škoda Auto vyšla so svojím luxusným modelom Superb. Na celom svete sa predalo za túto dobu už 900.000 kusov a podľa štatistík najväčšieho predajcu jazdeniek AAA AUTO ich popularita stále stúpa. Úplne prvý Superb vykúpila skupina AAA AUTO 10 mesiacov po spustení predaja a za dva dni už mal ďalšieho majiteľa.

Od roku 2005 do dneška predal najväčší slovenský predajca ojazdených automobilov 1.194 Superbov, z toho takmer polovicu tvorili Superby prvej generácie. Dnes sa predá Superbov druhej generácie šesťkrát viac ako prvej. „Rekordmanom v počte výkupov a predajov sa stal modrý superb z roku 2007, ktorý sa u nás po prvý krát objavil ešte v roku 2007 s iba 1.000 najazdenými kilometrami. Predali sme ho v tej dobe za 709.000SK. Cena nového vozidla vtedy bola 836.000SK, takže zákazník ušetril v prepočte 4.200 eur. Vozidlo sa k nám vrátilo ešte v rokoch 2010, 2013 a naposledy v roku 2014, kedy sme ho predali za 6.000 euro,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Až 88% Superbov prvej generácie predaných v AAA AUTO je naftových. V obľube vedie motor 1.9 TDI s 41% podielom predajov, ten je nasledovaný motorom 2.0 TDI s 26% a 2.5 V6 TDI s 21%. Najpredávanejším benzínovým motorom je 1.8 Turbo benzín, ale ten tvorí len 8% predajov. Farbám vládne strieborná metalíza, tvorí 44% predajov Superbov prvej generácie. Nasleduje ju čierna a modrá metalíza.

Prvej generácie Superbov, ktorá bola iba v prevedení sedan, sa vyrobilo 137.000 vozidiel, druhej generácie potom 618.000 vrátane verzie combi a modernizovaného prevedenia, tzv. faceliftu. Súčasná tretia generácia trhá predajné rekordy. Za desať mesiacov tohto roka Škoda predala 115.000 Superbov, čo je rovnako ako bol najsilnejší výsledok za celý rok u predchádzajúcej generácie. „Veľká obľuba Superbov je viditeľná nie len na predajoch našej značky AAA AUTO, ale tiež na dopyte prémiovej značky Mototechna, kde predávame veľmi málo jazdené vozidlá, ale s cenou až o 40% nižšou, než keby si zákazník kúpil nové auto,“ uzavrela Topolová.

Superbov sa historicky predalo najviac na pobočke v Bratislave, následne v Košiciach a v Žiline.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Nový riaditeľ AAA AUTO pre Slovensko
Nový riaditeľ AAA AUTO pre Slovensko

Spoločnosť AAA AUTO na Slovensku novo vedie na pozícií Managing Directora Mário Slivka, ktorý v minulosti pôsobil na riadiacich pozíciách v spoločnostiach T-Mobile, Shell a Lyoness. Zameriaval sa na predaj, marketing,  rozvoj služieb a produktov pre zákazníkov.

AAA AUTO už vyrovnalo minuloročné predaje, tohtoročný cieľ 70.000 áut je na dosah
AAA AUTO už vyrovnalo minuloročné predaje, tohtoročný cieľ 70.000 áut je na dosah

V priebehu predajnej akcie Black Friday skupina AAA AUTO dosiahla počtu 63.000 predaných áut v tomto roku, čim vyrovnala celkový objem svojich predajov z roku 2015. Do konca decembra spoločnosť plánuje predať necelých 70.000 ojazdených automobilov a dosiahnuť tak zhruba 10% medziročného rastu.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!