Je to desiaty rok po sebe, čo je spoločnosť číslom jeden medzi globálnymi dodávateľmi mazív.
Predaj produktov odhadovaný Kline & Company ukazuje, že Shell predal v roku 2015 4,4 až 4,6 mil. ton hotových mazív – 66% v automotive sektore a 34% v priemyselnom sektore.
John Abbott, riaditeľ Shell Downstream povedal: „V prostredí s tvrdou konkurenciou je to pre biznis Shell Lubricants obrovský triumf. Náš úspech bol podporený naším prístupom zameraným na zákazníka, neustálou inováciou produktov, ponukou pokročilého technického servisu a silným tímom. Tiež sme systematicky investovali do vylepšení a rastu nášho dodávateľského reťazca svetovej úrovne, aby sme sa zladili so vzorcami dopytu na rozvíjajúcich sa trhoch. V budúcnosti sa budeme naďalej zameriavať na budovanie blízkej spolupráce so zákazníkmi a priemyslom, čo prináša inovatívne a integrované riešenia v oblasti produktov a služieb pre potreby plnenia meniacich sa požiadaviek zákazníkov a využitia príležitostí prinesených zmenami.“
Správa Kline & Company ďalej konštatuje, že Shell Lubricants je líder na trhu vo Filipínach (30%), v Malajzii (27%), v Spojenom Kráľovstve (18%) a v Spojených Štátoch (12%). Shell Lubricants je tiež vedúca medzinárodná spoločnosť v Juhoafrickej Republike (20%), Thaisku (18%), Kanade (13%) a Číne (8%).
George Morvey, Industry Manager, Energy v Klime povedal: „Celkovo mazivá dosiahli 38,8 miliónov ton v roku 2015, čo je pokles oproti 39,4 miliónom tonám z roku 2014. Krajiny BRIC (Brazília, Rusko, India, Čína) okrem Indie nerástli, čo prispelo k celkovému poklesu. Napriek všeobecne jednotvárnemu trhu a rastúcej konkurencii zo strany ropných spoločností, nezávislých spoločností, a originálnych produktov OEM (výrobcov zariadení) Shell obhájil svoju pozíciu v oboch segmentoch trhu a udržal svoj trhový podiel.“
Kvôli zvládaniu rastúcej spotreby, Shell investoval stovky miliónov dolárov do vylepšenia dvoch (Čína, Spojené Štáty) a otvorenia troch (Rusko, Čína a Indonézia) nových prevádzok na miešanie olejov, jednej prevádzky na výrobu plastických mazív (Čína) a jednej prevádzky na výrobu základového oleja Group II (spoločný podnik v Južnej Kórei).
Shell Lubricants bol líder na trhu v sektore osobných vozidiel v Spojených Štátoch (22%), Filipínach (32%), Malaizii (31%), Kanade (19%) a Číne (14%). Realizácia priekopníckej technológie prémiových olejov pre osobné autá na báze Gas-to-liquid (GTL) vyrábaných zo zemného plynu bola jedným z kľúčových faktorov úspechu. Od spustenia v roku 2014 produkty Shell Helix Ultra s technológiou PurePlus zaznamenali dvojciferný nárast a sú dostupné na viac ako 100 trhoch vo svete. Ďalej sa prienik produktov Penzoil Platinum, vylepšených technológiou PurePlus, zvýšil v Severnej Amerike od roku 2012 o 155%. Tieto produkty tiež posunuli hranice výkonu v extrémnej testovacej platforme na pretekárskych okruhoch po celom svete.
Shell je aktuálne preferovaná značka oleja pre osobné autá v Číne, Spojených Štátoch, Malajzii a Thajsku; pre motocykle v Malajzii a vo Filipínach; a pre ťažko zaťažované veľké motory v Číne, Egypte, Rusku a Spojených Štátoch.
Shell tiež budoval úspešné obchodné partnerstvá s kľúčovými výrobcami (OEM), ako sú BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Hyundai, Renault-Nissan, Toyota, General Motors, Daimler AG, Suzuki, Ducati, MAN, ZF, General Electric, Aggerko, Siemens a rôzni čínsky výrobcovia (OEM) vrátane Geely & FAW.
Navyše Shell poskytuje riešenia pre mazanie v rozličných priemyselných strojoch, ako sú napríklad veterné turbíny, vysoko zaťažované veľké banské zariadenia a výrobné zariadenia. V oblasti priemyselných mazív je Shell líder na trhu vo Filipínach (29%), Thajsku (24%), Malajzii (20%) a Spojenom Kráľovstve (18%). V sektore úžitkových vozidiel Shell vedie v Malajzii (31%), Kanade (20%) a Spojených Štátoch (18%). Shell Lubricants tiež zaznamenal viac ako sto miliónovú úsporu nákladov vďaka využívaniu technického servisu, ktorý predstavuje pridanú hodnotu a je ponúkaný vybraným zákazníkom z priemyselnej oblasti. Tieto služby pomáhajú zákazníkom s výberom, používaním, udržiavaním a monitorovaním mazív v ich zariadeniach. Virtuálny asistent je najnovšou službou Shell. Pracuje na základe umelej inteligencie a odpovedá na rôzne otázky týkajúce sa mazív.
Komentáre