Pneumatiky FUELMAX a KMAX znižujú celkové náklady na vlastníctvo vozidla

, 11 novembra 2016, 10:53

Španielsky dopravca Marcotran vyčíslil úspory, ktoré mu prinášajú nákladné pneumatiky Goodyear FuelMax a KMax. Pri svojich vlastných porovnávacích testoch dospel k záveru, že na určitých trasách môže pri použití pneumatík FuelMax ušetriť ročne takmer 1000 eur na jedno vozidlo, zatiaľ čo pneumatiky KMax mu prinášajú vďaka vysokému kilometrovému výkonu úspory na iných trasách.

Marcotran je nákladný dopravca so sídlom v Španielsku. Jeho celoeurópsky autopark zahŕňa 700 nákladných vozidiel a 1200 návesov a je v prevádzke na rôznych trasách od všedných regionálnych prepráv až po najdlhšiu trasu medzi Španielskom a Moskvou. Celá flotila je v súčasnosti vybavená prevažne pneumatikami Goodyear FuelMax optimalizovanými na nízku hodnotu valivého odporu. Marcotran bol však rozhodnutý zistiť, ako rozdielna by bola výška úspor, keby prešiel na pneumatiky KMax optimalizované na kilometrový výkon. Cieľom testov tak bolo porovnať reálne dosiahnutú úsporu paliva a skutočné zníženie nákladov na pneumatiky vďaka dlhšiemu kilometrovému výkonu. Výsledky odhalili zaujímavé skutočnosti a jasne ukázali, že oba rady pneumatík značky Goodyear napomáhajú znižovať celkové náklady na vlastníctvo (TCO).

goodyear_marcotran_test_results-002

Odhadovaný celkový kilometrový výkon pneumatík KMax sa pohybuje medzi 240 tisícami kilometrov v prípade pneumatík na hnanú nápravu a 450 tisíckami kilometrov v prípade návesových pneumatík. Pre pneumatiky FuelMax je to medzi 220 tisíckami kilometrov pri pneumatikách na hnanú nápravu a 350 tisíckami kilometrov v prípade návesových pneumatík. Potenciálne finančná úspora vďaka vysokému kilometrovému výkonu by tak pri pneumatikách KMax predstavovala ročne 287,70 eur na vozidlo v porovnaní s kombináciou pneumatík FuelMax na všetkých nápravách.

Spotreba paliva s pneumatikami FuelMax predstavovala 30,38 litra / 100 km, zatiaľ čo pri kombinácii pneumatík KMax na všetkých nápravách to bolo 31,58 litra. Z toho pre FuelMax vyplýva v porovnaní s pneumatikami KMax ročná úspora nákladov na palivo vo výške 1252 eur. To dokazuje komparatívne výhody pneumatík KMax ohľadom kilometrového výkonu a pneumatík FuelMax zase čo do úspor paliva.

Testy tak nakoniec priniesli záver, že pri použití pneumatík FUELMAX na vybraných dopravných trasách spoločnosti Marcotran by dopravca mohol na palive ušetriť celkom 964 eur ročne na jedno vozidlo[1]. Pneumatiky KMAX však vďaka pôsobivej hodnote kilometrového výkonu naďalej predstavujú prednostnú voľbu pri prepravách, pri ktorých je hlavným výkonnostným kritériom dĺžka trasy.

Testy spoločnosti Marcotran preukázali nielen úsporu paliva, ktorú ponúkajú pneumatiky FuelMax, ale aj vysoký kilometrový výkon pneumatík KMax, ktoré pritom súčasne šetria aj palivo. Preukázali tak, že pneumatiky FuelMax a KMax významne prispievajú k znižovaniu celkových nákladov na vlastníctvo (TCO) autoparku.

——————————————————————————-

[1] Výpočet vychádza z ročného najazdenia 150 tisíc kilometrov.

 

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Nové pneumatiky Goodyear pre pevné dampre
Nové pneumatiky Goodyear pre pevné dampre

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh nový rad OTR (Off The Road) pneumatík s označením RM-4B +. Po úspešnom uvedení do predaja v Spojených štátoch je úplne nový rad pneumatík OTR zahŕňajúci aj niekoľko nových rozmerov, vrátane verzie 63 palcov, ktorú Goodyear predstavil len nedávno na veľtrhu MINExpo v Las Vegas, teraz k dispozícii aj zákazníkom […]

Nákladné pneumatiky Goodyear – najrýchlejšie pneumatiky sveta
Nákladné pneumatiky Goodyear – najrýchlejšie pneumatiky sveta

„Železný rytier” Volvo Trucks prekonal dva svetové rýchlostné rekordy na špeciálnych pneumatikách Goodyear.

Goodyear vyvíja OTR pneumatiky pre najväčší sklápač Volvo
Goodyear vyvíja OTR pneumatiky pre najväčší sklápač Volvo

Spoločnosť Goodyear vyvinula nové OTR (Off-The-Road) pneumatiky s označením TL-4A. Novinka s rozmerom 33.25R29 je určená špeciálne pre kĺbový damper Volvo A60H – vôbec najväčší sklápač z produkcie švédskeho výrobcu Volvo. Obe spoločnosti spolupracovali pri vývoji a výrobe OTR pneumatík určených špeciálne pre tento úplne nový kĺbový damper, ktorý bol skonštruovaný na základe zvyšujúceho sa […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!