Za jazdu v zimných podmienkach bez zimných pneumatík hrozia v zahraničí pokuty a trestné body a taktiež poisťovne môžu pri jazde s nevhodným obutím spätne vymáhať náhrady škôd.
Jazda bez obutia prispôsobeného poveternostným podmienkam môže vodičov vyjsť draho: Ten, kto bude v zimných podmienkach prichytený pri jazde s letnými alebo celoročnými pneumatikami bez označenia M+S, môže v Nemecku dostať pokutu vo výške minimálne 60 eur a jeden bod do registra spôsobilosti na jazdu vo Flensburgu (FAER). Polícia môže navyše zakázať pokračovanie v jazde, kým nebudú namontované vhodné pneumatiky a nariadiť odtiahnutie vozidla, ktoré nevyhovuje požiadavkám na bezpečnosť cestnej premávky. Tí, čo jazdia na rakúskych cestách, by mali svojim zimným pneumatikám venovať mimoriadnu pozornosť: Ak majú hĺbku profilu menej ako štyri milimetre, sú považované za letné pneumatiky a nesmú sa na zasnežených a zľadovatených vozovkách používať.
Ak dôjde bez zimných pneumatík na snehu a ľade k nehode, môže poisťovateľ zákonnej zodpovednosti z prevádzky motorových vozidiel zaťažiť svojho vlastného poistenca regresom vo výške až do 5.000 eur, ak spôsobil nehodu. Aj v prípade, ak nehodu nespôsobil vodič bez zimných pneumatík, môže poisťovňa druhého účastníka nehody za určitých podmienok čiastočne odmietnuť náhradu škody, oznámilo nedávno združenie HUK-Coburg.
Zimné pneumatiky sa však neodporúčajú iba v typicky zimných poveternostných podmienkach. Ako ukázali pokusné merania brzdných dráh na mokrých studených vozovkách, ktoré realizovala spoločnosť Continental, v porovnaní s letnými pneumatikami dochádza k výraznému skráteniu brzdnej dráhy. Pri brzdení z rýchlosti 100km/h sa vozidlo so zimnými pneumatikami zastavilo po 65 metroch. Osobný automobil s letnými pneumatikami mal na tomto mieste ešte zostatkovú rýchlosť 24km/h.
Komentáre