Spoločnosť Continental hodnotí svoje marketingové aktivity z predchádzajúcich rokov a predstavuje svoje plány pre najbližšiu budúcnosť.
Po majstrovstvách Európy UEFA EURO 2016™ sa môže výrobca pneumatík Continental spokojne obzrieť späť na 21 rokov oficiálneho sponzorovania šiestich najpopulárnejších futbalových turnajov sveta – majstrovstiev sveta FIFA 2006, 2010 a 2014, ako aj majstrovstiev Európy UEFA EURO 2008, 2012 a 2016 – a na sponzorovanie Ligy majstrov UEFA v rokoch 1995 až 2000. Sponzorovanie futbalu sa ukázalo ako mimoriadne účinný spôsob zvyšovania povedomia o prémiovej značke pneumatík Continental takmer na všetkých európskych trhoch. „Tešíme sa z dlhodobého pozitívneho vplyvu nášho sponzorského úsilia profesionálnych futbalových podujatí. Umožňuje nám to atraktívnym spôsobom odlíšiť sa od množstva našich konkurentov, ktorí sa koncom 90. rokov rozhodli pre sponzorovanie motoristického športu. V rámci našich hlavných európskych trhov to znamenalo značný nárast povedomia o značke,“ hovorí Nikolai Setzer, člen výkonnej rady spoločnosti Continental AG zodpovedný za podnikové obstarávanie a divíziu pneumatík štvrtého najväčšieho svetového výrobcu pneumatík s objemom tržieb viac ako 10 miliárd eur.
„Po zavŕšení majstrovstiev Európy UEFA EURO 2016 sme dosiahli ciele povedomia o značke stanovené pre komunikačnú platformu, ktorú futbal poskytuje. Dosiahnutá úroveň povedomia znamená, že teraz môžeme s našou prémiovou značkou pneumatík v Európe podniknúť ďalší logický krok,“ dodáva Setzer.
„Naša nová cieľová prezentácia je založená na našom desať rokov trvajúcom zameraní sa na bezpečnosť vďaka skracovaniu brzdných vzdialeností, pričom sa z dlhodobého hľadiska spája s našou stratégiou Vision Zero – víziou žiadnych úmrtí na cestách, žiadnych zranení a žiadnych nehôd. Spolu s našou divíziou Chassis & Safety sa usilujeme o zdôraznenie prínosov k vyššej bezpečnosti na cestách, ktorý poskytujú asistenčné systémy, ako je ESC, AEB a ABS pre motocykle v kombinácii s prémiovými pneumatikami – prínosov, ktoré sa snažíme prehĺbiť každý deň,“ vysvetľuje Setzer. Vzhľadom na tento základ bolo motto novej marketingovej kampane – „Mobilita zdokonalená nemeckou technológiou“ – celkom zjavnou voľbou. „Sme presvedčení, že toto je logická cieľová prezentácia značky Continental, pretože žiadny ďalší výrobca pneumatík alebo dodávateľ v oblasti automobilového priemyslu na svete nedisponuje touto jedinečnou kombináciou technológie pneumatík a kompetentnosti v automobilovom priemysle. Preto naša prémiová značka Continental v súčasnosti predstavuje maximálnu bezpečnosť na cestách. V budúcnosti sa budeme usilovať o posilnenie tejto pozície. Do budúcna bude nemecká odbornosť v oblasti technológie pneumatík a výroby automobilov nielen jadrom každodenného vývoja, ale aj našich marketingových a komunikačných aktivít.“
Táto nová kampaň bude bežať v rámci Európy v televízii, v tlačových médiách, na miestach predaja u partnerov spoločnosti a online. Spoločnosť Continental zároveň plánuje aktívne využívať rôzne sociálne médiá na nadviazanie dialógu s vodičmi a inými používateľmi sociálnych médií a vysvetliť im výhody riešení mobility, ktoré spoločnosť ponúka. „Okrem vytvorenia modernejšej a vitálnejšej aktivity sme sa v rámci vývoja kampane postarali o vyššiu mieru flexibility v porovnaní s minulosťou. Odráža sa to napríklad v rozmanitejšej škále obrazového materiálu, ktorý používame na ilustráciu rôznych tém, čo nám pomáha zreteľne sa odlíšiť od konkurencie v sektore náhradnej výbavy,“ hovorí Silke Gliemann, ktorá je spolu so svojím tímom zodpovedná za marketingovú komunikáciu v oblasti Európy, Stredného východu a Afriky (EMEA). V budúcnosti predstavíme celú škálu scenárov jazdy v rôznych situáciách, aby sme vybudovali a posilnili dôveru v riešenia mobility od spoločnosti Continental. Nová kampaň bola navrhnutá v spolupráci so spoločnosťou Serviceplan Campaign International GmbH & Co. KG z Hamburgu a postupne bude uvedená v celej Európe. Produkciu televíznych spotov zabezpečovala spoločnosť Markenfilm GmbH & Co. KG, takisto z Hamburgu.
Pokiaľ ide o stratégiu obsahu, nová kampaň aj webové stránky www.VisionZeroWorld.com sú zamerané na stratégiu Vision Zero. Kompletná ponuka bude zahŕňať rozsiahle spektrum multimediálneho obsahu zdôrazňujúceho tému vyššej bezpečnosti na cestách prostredníctvom technológií na prevenciu nehôd. Spolu s novým štvrťročným formátom magazínu VisionZeroNews si budete môcť prečítať celý rad správ a článkov týkajúcich sa rôznych technológií a pozrieť sa na videá a grafiku – niektoré grafiky budú animované. Jednou z pokračujúcich tém samozrejme bude angažovanie sa spoločnosti Continental ako dodávateľa v oblasti automobilového priemyslu a exkluzívneho partnera pre pneumatiky v rámci kampane „Stop the Crash“ organizácie Global NCAP, ktorej cieľom je rozšíriť povedomie o týchto technológiách na prevenciu nehodám, najmä v husto obývaných rozvojových ekonomikách. Z pohľadu spoločnosti Continental ako technologickej spoločnosti je kampaň „Stop the Crash“ ideálne zladená s jej prezentáciou v budúcnosti, keďže táto kampaň je založená na poskytovaní informácií a oboznamovaním ľudí s jednotlivými technológiami. Pod záštitou organizácie Global NCAP a jej regionálnych sesterských organizácií prijala kampaň „Stop the Crash“ postup založený na partnerstvách s významnými dodávateľmi v oblasti automobilového priemyslu a inými poprednými organizáciami, ako je nemecký motoristický klub ADAC, a zameriava sa nielen na politických činiteľov a správcov vozových parkov, ale aj na novinárov a vodičov.
Komentáre