Ženy aj muži chcú autá rovnakých farieb

, 16 februára 2017, 10:15

Dlhodobo zažitá predstava, že ženy kupujú iba červené autá  už dávno neplatí. Dokonca, ženy i muži sa zhodujú vo výbere farby jazdenky a červená je až štvrtá preferovaná. V čom sa obe pohlavia výrazne líšia je výber pohonu auta. Ženy vsádzajú výrazne viac na benzín ako na naftu. U mužov je pomer vyrovnaný. Stále ale platí, že častejšie kupujú auto muži ako ženy, a to v 72 % prípadov.

Najobľúbenejšou farbou slovenských motoristov bez rozdielu pohlavia je šedá, nasleduje čierna, modrá a červená. Preferencie žien a mužov sa rozchádzajú až pri piatej najobľúbenejšej farbe. Ženy volia
bielu, muži striebornú. „Celkom ma prekvapilo, že sa ženy a muži vo výbere farby tak zhodujú. Je vidieť, že obe pohlavia volia na prvom mieste praktickosť šedej farby, na ktorej nie sú tak viditeľné nečistoty, na druhom eleganciu a luxus, na treťom cenu, pretože modrá je u veľkého počtu áut farbou základnou. K voľbe červenej farby vedú ženy a mužov rozdielne popudy. Ženám sa hodí k oblečeniu a doplnkom. Muži si ju spájajú so športovou, dynamickou jazdou. Za touto asociáciou možno hľadať spojenie červenej farby a vozidiel Ferrari. V prípade piatej najobľúbenejšej farby je ale predsa vidieť rozdiel. Ženy sa riadia viac módnymi trendmi, biela farba v poslednej dobe proste frčí. Nie je už farbou lacných starých áut,“ komentuje farebné preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Ženy investujú do nákupu jazdenky menej ako muži, v priemere o 410 eur (t.j. 5.798 eur), no zároveň uprednostňujú autá s nižším počtom kilometrov. „Ženy volia nižší nájazd, pretože vedia, že s väčším nájazdom narastá i nutnosť investovať financie do opráv. Dve tretiny z nich preferujú benzínové motory pred naftovými, ktorým je potreba venovať väčšiu starostlivosť. Financie radšej šetria na výkone auta, uprednostňujú slabšie motory 1.2 alebo 1.4. Muži majú radšej silnejšie autá, volia si prevažne výkony 2.0 TDI, 1.2 alebo 1.9 TDI. Páni od auta vyžadujú, aby poriadne akcelerovalo a rýchlo jazdilo,“ upresňuje Topolová.

Najobľúbenejšími modelmi áut oboch pohlaví sú Škoda Fabia a Škoda Octavia. V ďalších preferenciách sa už rozchádzajú, kým tretím najobľúbenejším autom mužov je Volkswagen Passat, u žien je až ôsmy. V desiatke najkupovanejších áut ženami sa umiestňujú i tie menšie ako Ford Fiesta, Peugeot 206 či Volkswagen Polo.

I napriek väčšej obľube menších áut u žien už neplatí, že by sa jemnejšie pohlavie bálo veľkých automobilov. Poradie predajov áut podľa typu karosérie je na prvých siedmych priečkach rovnaké pre obe pohlavia. Prvou voľbou je hatchback (ženy 54%, muži 39%), druhé je combi (ženy 17%, muži 25%), tretie sedan (ženy 9%, muži 12%), štvrté SUV (ženy 9%, muži 12%), MPV (ženy 8%, muži 10%). „Autá sú dnes už vybavené veľkým počtom prvkov a asistentov, ktoré zjednodušujú jazdu i parkovanie. Takže ani mamička, ktorá vezie deti do krúžku sa už nebojí, že nezaparkuje a volí radšej bezpečie a komfort väčšieho auta,“ komentuje Topolová.

Zaujímavé je, že muži volia častejšie automatickú prevodovku ako ženy (10% vz. 9%) a vyhľadávajú náhon na všetky štyri kolesá (12% vz. 8%). A ako sú na tom muži a ženy v chovaní za volantom? Výzkum Patricka Fagana z Goldsmiths University London ukázal, že ženy sú za volantom v priemere o 12%  viac agresívne ako muži.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Ceny ponúkaných ojazdených automobilov začali pomaly klesať
Ceny ponúkaných ojazdených automobilov začali pomaly klesať

V januári začala po dlhodobom náraste pomaly klesať cena ojazdených automobilov. Znížila sa na 15.730 eur. Zároveň klesol i počet novo ponúkaných áut o tisíc. Zdrojom pre štatistiky je kontinuálny monitoring trhu, ktorý zabezpečuje AAA AUTO kombináciou analýzy všetkých dostupných inzerátov, konkurencie a vlastných výkupných aj predajných dát.

AAA AUTO oslavuje 25 rokov na trhu
AAA AUTO oslavuje 25 rokov na trhu

Pred 25 rokmi začala spoločnosť AAA AUTO ponúkať motoristom ojazdené vozidlá v Českej republike. Počas svojej existencie obslúžila už 1,9 milióna zákazníkov výkupu a predaja a tento rok na jeseň plánuje atakovať hranicu dvoch miliónov. V priebehu štvrťstoročia firma rapídne rozšírila sieť svojich pobočiek na súčasných 40 v štyroch krajinách strednej a východnej Európy, kde zamestnáva celkom 2.300 ľudí. Prostredníctvom exportu […]

V Košiciach otvára Mototechna novú prevádzku
V Košiciach otvára Mototechna novú prevádzku

AAA AUTO otvára v Košiciach novú prevádzku Mototechny, ktorá sa sústredí na predaj áut s nízkym vekom a počtom najazdených kilometrov. Zákazníci si budú môcť vyberať zo 40 áut. Aktuálne sú na prevádzke ihneď k odberu zánovné vozidlá trinástich značiek.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!