Spoločnosť Dunlop oznamuje, že uvádza na trh najnovší typ pneumatík v “hyperšportovom” segmente. Novinka je skonštruovaná pre najnáročnejšie výkony na ceste, ale obstojí aj na pretekárskej dráhe. Pri jej návrhu Dunlop využil svoje poznatky z víťazného pretekárskeho programu značky Dunlop v majstrovstvách sveta endurance a skúsenosti, ktoré získal pri vývoji revolučných pneumatík Roadsmart III Sport Touring.
Vývojový tím Dunlop Europe si pred seba pri vývoji najnovšieho typu pneumatík dal veľmi vysoký cieľ. Predchádzajúca generácia SportSmart2 si vybudovala veľmi dobrú povesť vďaka svojej mimoriadnej priľnavosti, jej aktuálna náhrada preto musela túto devízu zachovať, ale súčasne mala nastaviť novú latku, aj pokiaľ ide o ovládateľnosť, odozvu a nízke opotrebenie.
Aby toho dosiahol, Dunlop sa zameral na štyri oblasti vývoja:
Konštrukcia predného plášťa s vrstvami viskózy a bezšvovou aramidovou vrstvou
Dunlop zužitkoval poznatky z najnovších pneumatík Roadsmart III Sport Touring, víťaza celého radu testov, a vyvinul prelomovú prednú konštrukciu s cieľom zachovať výkonnosť pneumatík aj pri kratšej zahrievacej dobe.
Zvolená konštrukcia znižuje deformáciu pneumatiky v dôsledku odstredivých síl pri vysokých rýchlostiach najmä pri náklone. Preukázalo sa, že zvyšu
je životnosť predných pneumatík o neuveriteľných 25%. Pre inžinierov Dunlop bolo pri návrhu veľmi dôležitým aspektom aj to, aby pneumatika poskytovala optimálnu ovládateľnosť už za nízkych teplôt. Zvolená nová konštrukcia vďaka tomu prispieva k pocitu sebaistoty, či už na ceste alebo pri voľných jazdách na okruhu.
Zlepšený predný profil a vylepšený prenos do bočnej častí pneumatiky
Pri predchádzajúcej generácii pneumatík SportSmart2 jazdci oceňujú ich priľnavosť, v prípade modelu “Max” chcel Dunlop pokročiť ďalej aj v smere ešte lepšej ovládateľnosti. Nový profil také jednoduchšie ovládanie ponúka, rovnako ako aktívnejšiu odozvu pri nájazde do zákruty a zníženú tendenciu k narovnávaniu stroja pri aktivácii bŕzd v zákrute.
A ďalší príspevok k charakteristike “Max”: pri veľmi vysokých rýchlostiach v zákrutách dáva nový stupňový dizajn bočníc jazdcom vyšší pocit sebaistoty aj pri extrémnom náklone.
Zmes z troch polymérov a vysoko disperznej siliky
Aby zlepšil výkonnosť na mokrom povrchu bez negatívneho dopadu na hodnotu priľnavosti za sucha, vyvinul Dunlop prelomovú zmes, ktorá dokáže zväčšovať styčnú plochu pneumatiky s povrchom. To zaisťuje maximálnu priľnavosť za mokra pri nízkych teplotách. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa priľnavosť pneumatík v takých podmienkach zlepšila o 4%.
Multi-Tread na zadných pneumatikách
Filozofia “Stronger for Longer” priniesla značke Dunlop bezkonkurenčné úspechy v majstrovstvách sveta FIM Endurance World Championship. Motocykle obuté do pneumatík Dunlop vyhrali od roku 1994 celkom 16 majstrovstiev sveta, pričom kľúčový podiel na tom mali zadné pneumatiky s obchodnou značkou Multi-Tread. Nové SportSmart2 Max sú v strede vyrobené zo zmesi vyvinutej pre preteky endurance, zatiaľ čo ich bočnice sú zo zmesi s vysokou priľnavosťou. To zaisťuje rovnomerné opotrebovávanie aj stabilnú výkonnosť na ceste.
Andy Marfleet, riaditeľ marketingu motocyklových pneumatík Dunlop v Európe, na Blízkom východe a v Afrike, oceňuje prácu vývojárov Dunlop Technology Team: “Vďaka využitiu všetkých poznatkov z rôznych radov úspešných výrobkov pre cesty aj okruhy, vrátane Roadsmart III, pneumatík pre preteky FIM Endurance World Championship a existujúcich predností SportSmart2, sme dokázali vytvoriť hyperšportové pneumatiky, ktoré prinášajú značné zlepšenie kilometrového výkonu a účinnosti na mokrom povrchu a tiež príjemné ovládanie s presnou odozvou.”
SportSmart2 Max teraz tvorí základný kameň veľmi širokého portfólia hyperšportových pneumatík značky Dunlop. “Naše najnovšie pneumatiky GP Racer D212 pre preteky na okruhoch išli do predaja v januári a SportSmart2 Max vo februári, čo znamená, že Dunlop má teraz vôbec najnovší a tiež najinovatívnejší produktový rad v celom segmente hyperšport,” dodal Andy Marfleet.
Komentáre