Náš zákazník náš … no práve. Aký je súčasný zákazník?

, 25 mája 2017, 15:24

Jedným z hlavných aspektov, ktoré umožňujú získať konkurenčnú výhodu je zaistenie najvyššej kvality zákazníckeho servisu. To sa týka rovnako ako internetových predajní, tak aj kamenných autoservisov. Aký teda je dnešný zákazník?

Určite taký, o ktorého treba bojovať. Ako vyplýva zo správy firmy DeloitteGlobal Powers of Retailing 2017. The art and science of customers“, súčasný spotrebiteľ hľadá emócie a nové skúsenosti, často spojené s najmodernejšími technológiami. Experti poradenskej firmy v svojej analýze poukázali na hlavné trendy, ktoré budú platiť na maloobchodnom trhu v roku 2017. Podľa nich spotrebitelia budú okrem iného venovať stále väčšiu pozornosť kvalite a nie cene produktu, budú mať tendenciu využívať služby ponúkané značkami, ktoré sa dokážu prispôsobovať ich individuálnym požiadavkám alebo ktoré budú vyjadrovať ich životný prístup. Vyvodené závery potvrdzujú, že kľúčovým aspektom je tzv. „Customer Experience (CX)“, teda súhrn všetkých skúseností, ktoré konkrétna osoba má s danou firmou v každom z možných kontaktných kanálov po celý čas trvania vzájomného vzťahu. V praxi to znamená potrebu ponúkať kvalitu a personalizovaný zákaznícky servis.

To má takisto vplyv na trh služieb poskytovaných autoservismi, ako je napríklad sieť Premio. Podľa IHS Autoinsight iba v uplynulom roku bolo na Slovensku predaných 95.784 nových osobných vozidiel, čo znamená nárast o 12 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Vďaka rastúcemu počtu stále lepších vozidiel sa očakávanie zákazníka na automobilovom trhu takisto mení.

Spotrebiteľ teda očakáva komplexný servis, ktorý zapadá do konceptu CFM, teda Car Fleet Management, objavujúci sa už okrem iného v ponukách automobilových výrobcov. Okrem typickej lízingovej ponuky sa stále častejšie objavujú možnosti dlhodobého prenájmu zamerané na individuálneho zákazníka a prispôsobené jeho personalizovaným potrebám. Díleri ponúkajú širší rozsah popredajného servisu, pričom individuálny zákazník chce dostávať rovnaký komplexný servis ako fleetový zákazník, teda stručne „o nič sa nestarať, odovzdať vozidlo do dielne a schvaľovať opravy“.

Väčšie siete opravárskych servisov, okrem iného Premio, už teraz vychádzajú takým očakávaním v ústrety a prispôsobujú sa aktuálnym trendom vládnucim na spotrebiteľskom trhu. Kvôli stále väčšiemu očakávaniu zákazníkov musia servisy sledovať najnovšie trendy, školiť svojich pracovníkov a personalizovať ponuku pre daného zákazníka, a to tak toho, ktorý používa vozidlo raz za mesiac, ako aj toho, ktorý denne najazdí stovky kilometrov. Vďaka špeciálnym ponukám, transparentnosti služieb a širokému sortimentu, sa servisom darí poskytnúť modernú ponuku ušitú na mieru daného zákazníka.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Premio začína sezónu pre motoristov
Premio začína sezónu pre motoristov

Sieť pneuservisou  a autoservisov Premio je už pripravená na začiatok sezóny spojenej s výmenou pneumatík za letné. Okrem iného pripravila špeciálnu akciu na kúpu sady pneumatík značiek Goodyear a Dunlop, v ktorej je možné získať kupón na doplnkové služby.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!